مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه در سه دهه اخیر طرح های خوبی در استان زنجان اجرا شده است،گفت: طرح های آبخیزداری در ۶۰ حوزه با محوریت کنترل سیلاب اجرا می شود.
کد خبر: ۹۸۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 05 August 2021

خلیل آقاجانلو به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در سه دهه اخیر طرح‌های خوبی در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در ۶۰ حوزه آبخیز طرح‌های آبخیزداری با محوریت کنترل سیلاب در استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: طی سالهای گذشته این مهم با قوت انجام شده و امسال هم تقویت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی زنجان، توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است، گفت: مردم در زمینه اجرای پروژه‌های آبخیزداری باید مساعدت لازم را داشته باشند.

آقاجانلو تاکید کرد: شهرستان‌های زنجان، آب‌بر و ابهر سیل خیز هستند و طی سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان طرح آبخیزداری در شمال شهر زنجان انجام شد.

وی با بیان اینکه کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است، ابراز داشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سالانه بیش از ۶.۵ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره‌های زیر زمینی اضافه می‌شود.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار