از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 100 هزار و 790نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 527 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 05 August 2021

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۰ هزار و ۹۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۴۳۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۹۰ هزار و ۶۹۷ مورد بوده است که ۵۰۴ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۰۰ هزار و ۷۹۰ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۴۱۴ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۲۳ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۸ هزار و ۵۷۰ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه است.

شیوع ویروس کرونا در زنجان صعودی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه گروه‌های جدید برای واکسینه شدن دعوت شده‌اند، افزود: این گروه‌های جدید که مشاغل در ارتباط بیشتر با مردم هستند دعوت شده‌اند که تزریق واکسن آن‌ها در مراکز مشخص شده انجام می‌شود.

وی با نادر بودن اشتراک علائم تزریق واکسیناسیون با بیماری کرونا گفت: عوارض ناشی از واکسیناسیون خاص و اغلب موضعی و یا تب در درجات مختلف و یا ضعف و بی حالی و واکنش حساسیتی است ضمن اینکه اینکه این علائم چند روز بیشتر طول نمی‌کشد ولی علائم کرونا با وجود اشتراکات تفاوت‌هایی از جمله طولانی بودن علائم دارد.

قزلباش ادامه داد: واکسیناسیون گروه‌هایی که بر اساس مشاغل در اولویت قرار گرفته‌اند به ترتیب و بر اساس لیست‌های اعلامی در مراکز مشخص شده در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر روند افزایشی بیماران سرپایی و بستری در سطح استان گفت: طی شب گذشته بالای ۷۰ بیمار بستری داشتیم که میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی به بالای ۴۰۰ تخت رسید که نگرانی ما برای تحت تاثیر قرار گرفتن سایر خدمات درمانی افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار