رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان زنجان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
کد خبر: ۹۸۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 24 August 2021

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان زنجان کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های بهبود تولید در بخش کشارزی حرکت به سمت کشاورزی صنعتی است، عنوان کرد: در این زمینه بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان زنجان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تولید بذور اصلاح شده در دستور کار و تاکید سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا ۱۶ هزار تن بذور غلات، سیب زمینی و ۲۵۰ تن بذور حبوبات بین کشاورزان توزیع شده است.

تاراسی با اشاره به استقرار و فعالیت هفت زنجیره تولید فعال در بخش کشاورزی استان زنجان، گفت: ظرفیت سالانه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان زنجان به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن توسعه یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: ظرفیت سیلوهای ذخیره‌سازی گندم به میزان ۶۰۰ هزار تن در سطح استان زنجان ارتقا یافته است.

وی با اشاره به تثبیت و تجاری سازی ژن چندقلوزایی در گله‌های گوسفند نژاد افشاری استان زنجان ادامه داد: بزرگترین زنجیره پرورش بوقلمون کشور با تولید بیش از ۱۰ درصد گوشت بوقلمون کشور در زنجان ایجاد شده است.

تاراسی همچنین به موضوع اجرای طرح حدنگاری و رفع تداخلات اراضی کشاورزی بالغ بر ۴۳۰ هزار و ۵۸۵ هزار هکتار در زنجان اشاره کرد و گفت: نخستین سند تک برگی اراضی کشاورزی کاداستر شده کشور در استان زنجان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار