امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه حل مشکلات معیشتی مسئله اصلی کشور است، گفت: امیدواریم، با آغاز به کار دولت جدید، به زودی نتایج اقدامات آنها در راستای رفع مشکلات معیشت، مشخص شود.
کد خبر: ۹۸۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 27 August 2021

به گزارش تابناک زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان، با بیان اینکه همه باید دست در دست هم، برای اقدامات لازم در جهت تحول، رفع مشکلات اساسی و فساد ستیزی حرکت کنیم، افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب با تکیه بر بیانات رهبری در گام دوم انقلاب، امید است گام‌های بلندی برای ساختن ایران آباد برداریم و البته فراموش نکنیم که از آغاز انقلاب تاکنون، همه اقدامات انجام شده از سوی دولت های مختلف نیز، در راستای اعتلا و آبادی ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید همانگونه که گفته است، دولت وفاق ملی است و سهم خواهی در آن معنی ندارد، اظهار داشت: اما شرط اینکه این شعارها در جامعه ظهور پیدا کند، وحدت رویه و نگرش واحد برای پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه ضمن تبریک دوباره به رئیس جمهور منتخب و با اشاره به اینکه وی در خصوص وعده خود مبنی بر تشکیل سریع کابینه، موفق عمل کرد، افزود: بررسی برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی، با زحمات فشرده توسط نمایندگان مردم در مجلس و کسب رای اعتماد توسط وزرای پیشنهادی با آرای بالای ۲۰۰ رای، موفقیت محسوب می شود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه از اول انتخابات، همواره گفته‌ام که دولت با انبوهی از مشکلات و به ویژه با کرونا مواجه است، اظهار داشت: قرار نیست که یک شبه معجزه و مشکلات حل شود بلکه حل این مشکلات نیازمند ۲ اقدام است که در مرحله اول اقدامات فوری و مرحله بعدی هم اقدامات میان مدت و طولانی مدت است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری منتخب، فسادستیزی، تحول و عدالت خواهی را از جمله شعارهای انتخاباتی خود مطرح کرده است، گفت: خوشبختانه وی هم در جلسه تنفیذ ریاست جمهوری در محضر رهبری و هم قبل و بعد از کسب رای اعتماد وزرای پیشنهادی نیز بارها به شعارهای انتخاباتی خود اشاره کرد.

امام جمعه زنجان با اظهار امیدواری به اینکه هر چه زودتر معاونان وزرا و در امتداد آن مدیران و معاونان آنها در استان‌ها نیز انتخاب شوند افزود: امیدواریم با انتخاب مدیران جوان، کاربلد، انقلابی ، مسئولیت و انتقاد پذیر، تحولات آغاز و اقدامات لازم در راستای حل مشکلات انجام شود.

حجت الاسلام خاتمی گفت: خوشبختانه این ویژگی‌ها به صورت پر رنگ دیده می شود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت، شهیدان رجایی و باهنر، با بیان اینکه زندگی میدان امتحان است، گفت: شهید رجایی با وجود اینکه فقط ۲۸ روز رئیس جمهوری بود، اما همچنان و با گذشت سال های زیاد، هنوز هم نام نیک از او مانده است.

امام جمعه زنجان تاکید کرد این جریان نشان می دهد که اگر خدا بخواهد کسی را عزیز کند، هیچ کس نمی تواند مانع شود.

ننگین ترین پرونده‌ها در حوزه ترور متعلق به آمریکا است

وی همچنین با اشاره به مناسبت روز مبارزه با تروریست گفت: مبارزه با تروریست و پدیده شوم تروریسم، در فرهنگ عمومی ایران، همواره وجود داشته است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا، به اندازه ایران، از تروریسم و تروریست‌ها ضربه نخورده است افزود: خود آنها به ترور ۱۷ هزار نفر در ایران اعتراف کرده اند و شهداء گرانقدر، رجایی، بهشتی و باهنر از جمله شهدای ترور هستند.

امام جمعه زنجان گفت: صدای حمایت از حقوق بشر آمریکا،گوش دنیا را کر کرده است اما با این همه، ننگین ترین پرونده‌ها هم در حوزه ترور، متعلق به آمریکا است.

وی افزود: ۴۰ سال است که در افغانستان عراق سوریه و لبنان مردم بی گناه را می کشند که همگی در راستای حمایت از غده سرطانی رژیم جعلی اسرائیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار