مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: سرانه فضای آموزشی در زنجان به ۶.۱ مترمربع رسیده است که بیانگر رشد شاخص مدرسه‌سازی در زنجان را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 31 August 2021

جهانگیر صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ سرانه فضای آموزشی در استان۵.۶ مترمربع بوده که هم‌اکنون این رقم به ۶.۱ مترمربع رسیده است که این شاخص رشد مدرسه‌سازی در زنجان را نشان می‌دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به رشد اعتبارات ملی از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ گفت: در زنجان با مدارس خشتی و گلی خداحافظی شده و با استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی بیش از یک هزار و ۲۹ مدرسه در قالب ۳ هزار و ۸۵۸ کلاس درس، زنجان دیگر بخاری‌های نفتی و غیرنفتی بدون استاندارد ندارند.

وی تخریب و احداث بیش از ۱۵۵ مدرسه تخریبی و بیش از ۴۰ باب مدرسه نیازمند به مقاوم‌سازی در سطح استان را از جمله اقدامات خواند و افزود: امروز مدارس تخریبی استان ۲.۹ درصد و مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی ۱۹.۳ درصد است.

صفری عنوان کرد: همچنین در طی چهار سال گذشته در استان زنجان ۱۰ مدرسه سنگی تخریب و از نو ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۸۵ پروژه با ۴۸۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: از این تعداد ۲۳ پروژه با ۱۱۰ کلاس درس، جزو پروژه‌های نیمه تمام و رها شده بودند که در سه سال اخیر تکمیل شدند.

وی با اشاره به اینکه تعهدات خیرین نسبت به سال ۱۳۹۶ رشد ۱۷۰ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: تعهد خیّرین در سال ۱۳۹۸، ۸۷ میلیارد ریال بود که در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال رسیده است و رشد ۱۱۸ درصدی دارد.

صفری خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد، توجه به امر خیرین مدرسه‌ساز امروز هیچ پروژه خیری رها شده در سطح استان نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه از دیگر اقدامات بزرگ در استان، افتتاح مجتمع آموزشی «حیات طیبه» به نام سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده است، گفت: مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در زنجان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، با زیربنای بالغ بر ۸ هزار و ۱۶۰ متر مربع، محوطه‌سازی ۶ هزار و ۹۳۰ متر مربع و طول دیوار ۴۲۰ متر مربع احداث شد.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه دارای ۴۲ کلاس درس، ۱۶ اتاق اداری، کتابخانه، آزمایشگاه، سایت رایانه، چهار کارگاه، نمازخانه، آمفی تئاتر و سالن ورزشی چند منظوره به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع است، گفت: این مدرسه با تجهیزات کامل با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار