استاندار زنجان از وجود چهار هزار و ۸۰۰ تعاونی در استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها یک هزار و ۴۰۰ شرکت، معادل ۲۹ درصد فعال است.
کد خبر: ۹۹۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 07 September 2021

فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان در محل استانداری زنجان گفت: حجم سرمایه گذاری در تعاونی‌های زنجان حدود هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.

وی از وجود چهار هزار و ۸۰۰ تعاونی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد شرکت تعاونی ثبت شده، در حال حاضر تنها یک هزار و ۴۰۰ شرکت، معادل ۲۹ درصد میزان ثبت شده‌ها، فعال هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه علت غیر فعال بودن تعاونی‌ها مشخص شود، گفت: حجم سرمایه گذاری تعاونی‌ها در استان خوب است و باید به تقویت فعالیت تعاونی بیشتر بها داده شود.

حقیقی بر لزوم فعال سازی اتاق داوری برای حل مسائل تعاونی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها باید برای حمایت از بخش تعاون به کار گرفته شود.

وی همچنین بر لزوم ضرورت ساماندهی تعاونی‌ها مسکن در استان تاکید کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان داشتیم که برخی از آنها پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد هم داشتند ولی به دلیل اینکه تعاونی مسکنی که متولی آن بوده، روند قانونی را طی نکرده و ادامه پروژه به مشکل خورده و در این میان ساماندهی تعاونی‌های مسکن ضروری است و اگر کسی تعاونی تشکیل داد و به واسطه آن به دیگران ظلم کرد باید تعیین تکلیف شود.

حقیقی برضرورت فعال سازی اتاق داوری برای رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بانک توسعه تعاون و کارآفرینی امید فعال هستند که باید به موضوع مسکن توجه کنند.

وی بر لزوم ساماندهی تسهیلات در دستور کارگروه اشتغال استان تاکید کرد و افزود: کارهای خاصی در این زمینه انجام می‌شود.

استاندار زنجان ابراز داشت: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار داری منظومه توسعه اقتصادی هستند و باید این موضوع پیگیری شود تا در سایر روستاها نیز اجرایی شده و تعاونی‌ها در روستاها فعال شوند.

حقیقی گفت: از زمانی که در استان هستم تعداد مراکز دانش بنیان از ۳۰ مرکز به ۷۰ مرکز افزایش یافته که این امر نشان دهنده فعال بودن استان در این حوزه است و در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان کارهای خوبی انجام شده است.

وی بر لزوم حل مشکلات تعاونی‌ها در استان تاکید کرد و افزود: مدیران به این مهم توجه کنند و بوروکراسی زائد اداری باید از روند فعالیت تعاونی‌ها حذف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار