زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مذهبی زنجان ضروری است.
کد خبر: ۹۹۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 12 September 2021

امیر ارجمند گفت: با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه‌گذار می‌توان به گردشگری مذهبی این شهر کمک فراوانی کرد و این مهم باید جدی گرفته شود و با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود در استان در زمینه گردشگری مذهبی در تلاش هستیم که بازنگری ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم و تاکنون در این زمینه موفقیت‌های خوبی هم داشتیم.

وی افزود: در گردشگری مذهبی اماکن و آیین‌های مذهبی موردتوجه است به‌گونه‌ای که در استان زنجان حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و مراسم‌های آن، تعزیه ارمغان خانه و رجعین، مراسم باد صبا طارم و غیره از شاخص‌ترین میراث معنوی محسوب می‌شوند و در گردشگری مذهبی تأثیر ویژه‌ای دارند.

ارجمند بیان کرد: وجود ۱۵۶ امامزاده در زنجان یک ظرفیت بالقوه گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و همه‌ساله هزاران گردشگر برای شرکت در مراسمات عزاداری در ماه محرم و صفر به این استان سفر می‌کنند.

پرونده سفره نذری حضرت رقیه برای ثبت میراث ناملموس تهیه شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: پرونده ثبتی آئین سفره حضرت رقیه (س) زنجان به طول ۱۵۰ متر، برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور تهیه شد.

ارجمند گفت: هم‌زمان با ۵صفر سال ۶۱ هجری قمری سالروز شهادت حضرت رقیه سه‌ساله دشت کربلاست، که سندی بر مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است که سفره جهانی حضرت رقیه (س) به طول ۱۵۰ متر در منطقه اسلام‌آباد شهر زنجان برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: پرونده ثبتی آئین سفره در هفتمین سالی که سفره‌ی حضرت رقیه (س) در زنجان گسترانده شد عکاسی، فیلم‌برداری و مستندسازی شد.

ارجمند گفت: عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نذورات خود را در قالب این سفره اهدا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزای دردانه‌ی سه‌ساله سیدالشهدا عزاداری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار