معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تاکنون و بر اساس اعلام دانشگاه‌های استان بیش از ۹۰ درصد دانشجویان بومی، اساتید، کارکنان و ارائه دهندگان خدمات در دانشگاه‌ها و مراکز عالی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 21 September 2021

خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد کرونا با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تا کنون ۲ جلسه کمیسیون دانشجویی با حضور همه روسای دانشگاه‌ها و آموزش عالی استان همچنین قرارگاه عملیاتی در این خصوص برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اضافه کرد: چند رویکرد در این جلسات مورد توجه قرار گرفته است و اینکه واکسیناسیون، اساتید، معلمان، کارکنان و متولیان ارائه خدمات در آموزش و پرورش و دانشجویان، تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی در هر یک از مراکز آموزشی عالی بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و وزارت علوم است.

وی ادامه داد: بر این مبنا مهیا کردن محیط‌های آموزشی حتی با توجه به حضوری شدن آموزش‌ها در دانشگاه‌ها در استان مد نظر قرار گرفته و در این زمینه سناریوهای مختلف حضوری، ترکیبی و مجازی پیش بینی شده است.

مرادی نافچی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش آموزش‌های هدف خود را با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی انجام داده اند، گفت: آسیب‌شناسی این موضوع امری مهم و ضروری است که دانشگاه‌ها این مهم را انجام داده و با احصای آن اقدامات مداخله ای نیز صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اظهار داشت: اطلاع رسانی به دانشجویان غیربومی نیز که از طریق سامانه مربوطه دانشگاه‌ها انجام گرفته است تا واکسیناسیون خود را در استان محل زندگی خود انجام دهند و از طرفی اقناع سازی خانواده ها نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این در حالی است که حدود ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه زنجان را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم مبنی بر واکسیناسیون در استان محل اقامت مورد تاکید است تا هنگام بازگشایی مراکز آموزشی به شکل حضوری با مشکل جدی مواجه نشوند.

مرادی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز دانشگاه‌ها نیز اندیشیده شده است و با حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها تامین مواد تهیه غذا بر عهده جهاد دانشگاهی استان است که در جلسات نماینده آن دعوت شده تا هماهنگی‌ها برای تامین آن انجام گرفته است.

این مسؤول، حضوری شدن آموزش دانشگاهها و عدم واکسینه شدن دانشجویان غیربومی و از طرفی اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و بروز مشکلات ناشی از آن را از جمله دغدغه‌های مهم دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: با تصمیم‌های آتی دستگاه‌های متولی در روزهای آینده این مهم مرتفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار