رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال این میزان از ۶۳ درصد در شهریور امسال هم اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۹۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 26 September 2021

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه برای رسیدن به حد مطلوب پوشش واکسیناسیون راه طولانی در پیش است، افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته پویش هفته طلایی واکسیناسیون زنجانی ها از جمعه /دوم مهر/ آغاز شده و تا جمعه آینده ادامه خواهد داشت که همکاری شهروندان در تحقق این برنامه مهم بسیار اثرگذار است.

وی اظهار داشت: بر این اساس خادمین و مدافعان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان با راه‌اندازی ۵۸ مرکز واکسیناسیون ثابت و سیار با همراهی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح، مصمم هستند تا تمامی جامعه هدف در زنجان بتوانند طی مدت یک هفته با تزریق واکسن کرونا خود، خانواده و جامعه را در برابر این بیماری ایمن کنند.

این مسوول با بیان اینکه طی روزها و هفته های گذشته حرکت های خوبی برای واکسیناسیون نقاط هدف در استان انجام گرفته است، گفت: در برخی نقاط شهر زنجان پوشش واکسیناسیون کمتر از ۵۰ درصد است که تلاش می شود این مناطق وضعیت بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بسیار مطلوبی برای واکسیناسیون در استان فراهم شده است، اظهار کرد: از سوی دیگر، ابتلا به این بیماری در موج پنجم به تدریج روند کاهشی به خود گرفته و از نظر تزریق واکسن، بهترین زمان است.

قزلباش افزود: بعد از فروکش کردن موج پنجم کرونا ۱.۵ ماه فرصت وجود دارد و بر اساس تحلیل‌های موجود، ممکن است در آبان نیز، روند شیوع بیماری، دوباره افزایشی باشد.

این مسوول ادامه داد: مدت یاد شده، یک فرصت و پنجره طلایی برای مردم استان است و اگر یک هفته پیش رو با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع باشد بطور قطع می‌توان به تمام اهداف مدنظر دست یافت و امیدوار بود که بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کرد.

قزلباش تزریق سریع و وسیع واکسن در سطح استان را اصلی‌ترین راهکار در مقطع کنونی عنوان کرد و افزود: وقتی حجم وسیعی از واکسن تزریق شود در بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس پیشتاز خواهیم بود و این اقدام با اطمینان بیشتری انجام می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم، کسبه و اصناف توجه و برخورد درستی در خصوص واکسیناسیون داشته باشند و حجم وسیع و پوشش قابل ملاحظه واکسیناسیون انجام شود، کسب و کارها رونق می‌گیرد و زودتر از موعد مقرر به روال عادی برمی‌گردند و تعطیلات اجباری و محدودیت‌های کمتری هم به وقوع می پیوندد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار