مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان بااشاره به اینکه این استان ۹۰۴ روستا دارد که از این تعداد ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را شامل می‌شود گفت: با اقدامات لازم در این بخش مطالعه طرح هادی ۷۰۹ روستا تهیه شده که نزدیک به ۱۰۰ درصد است.
کد خبر: ۹۹۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 03 October 2021

به گزارش تابناک زنجان، رضا خواجه ای روز یکشنبه به مناسبت روز ملی روستا در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت های مختلف این نهاد، افزود: بیش از ۵۰ درصد فعالیت های این بنیاد به حوزه عمرانی اختصاص دارد و در واقع فعالیتهای خود را به عمران و آبادانی روستاها معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر استان ۹۰۴ روستا دارد که از این تعداد ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را شامل می شود، اضافه کرد: با اقدامات لازم در این بخش مطالعه طرح هادی ۷۰۹ روستای استان تهیه شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه میانگین کشوری تهیه طرح هادی ۹۷ درصد اعلام شده است، ادامه داد: این استان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و این در حالی است که بنیاد مسکن تعهدی برای تهیه طرح هادی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار ندارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان برای ۶۰ روستای پایین تر از ۲۰ خانوار شامل ۲۰۰ خانوار نیز مطالعه طرح هادی را انجام داده که این اقدام مهم به شمار می رود و در مجموع ۲۵۰ روستای استان نیز نیازمند بازنگری طرح هادی است که طبق برنامه ریزی ها و متناسب با اعتبارات تخصیصی این روند سرعت بیشتری خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبار مصوب پیش بینی امسال از منابع ملی برای تهیه طرح هادی و بازنگری آن ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، گفت: این میزان اعتبار برای ۲۹ روستای استان در نظر گرفته شده که جهت بازنگری طرح هادی هزینه خواهد شد و از محل منابع استانی نیز یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون برای ۲۰ روستا است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح هادی روستایی استان ۵۸ درصد است که این کار در مجموع از ۷۱۰ روستا برای ۴۱۳ انجام گرفته که خوشبختانه به این لحاظ حدود ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

خواجه ای با بیان اینکه این استان طی سال گذشته طرح هادی را برای ۶۸ روستا اجرا کرده است، گفت: در این سال ۱۲ میلیارد تومان اعتبار ملی ابلاغ شده بود که حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت و طبق برنامه ۶۸ روستا مدنظر بود که اجرای طرح هادی برای ۴۷ ا روستا انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از محل منابع ملی نیز ۵۳ روستا در نظر گرفته شده بود که با تخصیص اعتبار این کار برای ۳۰ روستا انجام گرفت و در سال جاری نیز اجرای طرح هادی ۶۲ روستا با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی برای ۴۸ روستا با اعتبار تخصیصی ۱۰۰ درصد در حال انجام است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار