برای نخستین بار با ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در استان زنجان موافقت شد.
کد خبر: ۹۹۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 07 October 2021
رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان از تاسیس شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در استان خبر داد.
 
رضا رحیم‌پور گفت: با پیگیری این انجمن و مساعدت و همراهی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان ، برای نخستین بار با ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در استان زنجان موافقت شد.
 
وی افزود: با تاسیس این شعبه ویژه و تخصصی، دعاوی رسانه‌ای، بدوا در این شعبه که به صلح و سازش هم مرسوم است، رسیدگی خواهد شد.
 
رحیم پور گفت: با این اقدام جدید ، هم از حقوق حرفه‌ای همکاران رسانه‌ای در استان صیانت و هم دعاوی رسانه‌ای با کار کارشناسی درست قضاوت می‌شود.
 
رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان ، همچنین یکی از محاسن این طرح جدید قضایی را دادن اختیار برای ایجاد شعبه در خود انجمن دانست و افزود: این حرکت، نشان از رویکرد جدید و حمایت دستگاه قضا از رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و «سوت زنان» دستگاه قضا است.
 
وی با قدردانی از مساعدت و حمایت رئیس کل دادگستری و نیز روسای شوراهای حل اختلاف استان و شهرستان زنجان، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه، هیچ پرونده جدی قضایی در این حوزه در استان تشکیل نشده و فضای فعالیت رسانه‌ای برای کمک به توسعه همه‌جانبه استان فراهم و در عین حال رسانه‌ها با رعایت اخلاق رسانه‌ای به عنوان انزاردهندگان دلسوز تلقی و در پیشبرد اهداف رشد استان نقش ایفا کنند.
 
گفتنی است، رضا رحیم پور و قنبر رسولی با حکم دادگستری استان زنجان به عنوان همیار صلح شعبه ویژه فرهنگ و رسانه منصوب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار