با این اقدام، امسال ششمین مورد از اهدای هزینه یادبود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ستاد دیه استان ثبت شد.
کد خبر: ۹۹۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 07 October 2021
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، از آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد استان، توسط یک نیکوکار زنجانی خبر داد.
 
علاءالدین کریمی گفت: یک نیکوکار زنجانی با اهدای بخشی از هزینه مراسم یادبود مادرش، به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان، زمینه آزادی ۲ زندانی نیازمند مالی را فراهم کرد.
 
وی افزود: با این اقدام، امسال ششمین مورد از اهدای هزینه یادبود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ستاد دیه استان ثبت شد. با توجه به شرایط کرونایی و پرهیز از برگزاری مراسم یادبود برای درگذشتگان و به منظور حفظ سلامتی مردم و ممانعت از تجمع در راستای تعامل با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.
 
وی با اشاره به میزان مبلغ اهداء شده در بخش هزینه مراسم یادبود درگذشتگان، به ستاد دیه استان را از اسفند ۹۹ تاکنون، در مجموع ۳۰۰ میلیون  تومان اعلام کرد و گفت: با آزادی این ۲ زندانی، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده در استان زنجان، از محل اهدای هزینه مراسم یادبود متوفیان به ۱۰ مورد رسید.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان افزود: در ایام کرونا که امکان برگزاری مراسم ترحیم وجود ندارد، خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند، می‌توانند مبالغی را برای احسان و برگزاری مجلس ترحیم برای آزادی زندانیان هزینه کنند.
 
کریمی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده در شش ماهه اول امسال را ۱۵۸ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این تعداد زندانی ، از محل اعتبارات جمع‌آوری شده برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند مالی در ستاد دیه استان به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، در این مدت آزاد شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار