استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۰ درصد از صنایع استان صنایع بزرگ هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار اتاق صنایع و معادن، ۱۰ درصد این صنعت تعطیل، ۵۰ درصد بین ۲۵ تا ۷۵ درصد ظرفیت آن خالی و ۴۰ درصد آن فعال است که بیشتر آنها دولتی هستند.
کد خبر: ۱۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسول زرگرپور عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان اظهار داشت: در این سفر 2 اتفاق بزرگ به وقوع پیوست که نخستین اتفاق استقبالی بود که مردم اصفهان از رئیس جمهور کردند و به اعتراف مسئول سفر در طول 12 سفر گذشته رئیس جمهور بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در تمام امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و کشاورزی مرجع است، بیان کرد: در روز قدس تمام شبکه‌های بین‌المللی 2 میدان آزادی در تهران و میدان امام(ره) را نشان می‌دادند که این دو میدان برای ارزیابی حضور مردم مرجع و شاخص شدند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استقبال مردم از رئیس جمهور و هیئت دولت مزید بر عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: بر خلاف سفرهای دولت قبل به استان که مصوبه محور بود، این سفر بدون مصوبه بود.

وی گفت: 899 مصوبه از 4 سفر قبلی در استان داشته‌ایم که 20 درصد آن اجرایی شده و برای تکمیل همه مصوبات و اجرایی شدن آنها 14 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زرگرپور با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان مصوبه محور و پروژه محور نبود، افزود: هیئت دولت در این سفر به دنبال این بودند که تنگناها و مشکلات را رصد کنند و به آن بپردازند.

وی با بیان اینکه قبل از سفر به اصفهان مشکلات استان در 2 جلسه به استحضار رئیس جمهور رسیده بود، بیان کرد: استان اصفهان در کشور به عنوان صنعتی‌ترین استان مطرح است و نزدیک به 9 هزار واحد صنعتی دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 10 درصد از صنایع استان صنایع بزرگ هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار اتاق صنایع و معادن، 10 درصد این صنعت تعطیل، 50 درصد بین 25 تا 75 درصد ظرفیت آن خالی و 40 درصد آن فعال است که بیشتر آنها دولتی هستند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان 3 درصد از کشور بیشتر است، گفت: نصف نرخ رشد جمعیت استان مربوط به مهاجرت است و تورم استان از متوسط تورم کشور بالاتر است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار