استادیار مهندسی بهداشت محیط و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح تحقیقاتی اندازه گیری پتانسیل سمی آلاینده های بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن موجود در هوا در دست اقدام و در حال سیر مراحل نهایی است.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 02 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید حامد میر حسینی افزود: لازم است که پتانسیل سمی آلاینده های بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن به خصوص در کلانشهرها اندازه گیری شود چرا که سرطان زایی این ترکیبات ثابت شده می باشد لذا در این راستا یک طرح تحقیقاتی انجام شده و اقدامات لازم برای نمونه برداری صورت گرفته و در حال حاضر در مراحل نهایی طرح است.
وی یادآورشد: با توجه به مشکل آلودگی فلزاتی مانند کروم، کادمیم، نیکل و سرب در شهر صنعتی اراک یک طرح پژوهشی در راستای وضعیت ترکیبات آلی فلزات سنگین طراحی شده و خوشبختانه کد اخلاق را نیز را دریافت کرده است و در حال حاضر در انتظار تامین بودجه می باشد.
میرحسینی تاکید کرد: حل قسمت عمده آلودگی هوا مرتبط با مسئولان و سیاست گذاران خواهد بود لذا نیاز به همکاری مسئولین است تا تصمیماتی در زمینه آلودگی‌هوا اتخاذ شود چرا که قسمت عمده ای از آلودگی هوا به ترافیک شهری و فعالیت صنایع بر میگردد از این رو محدود شدن فعالیت صنایع بزرگ و غیر فعال کردن وسایل نقلیه عمومی از رده خارج شده، بسیار کمک کننده می باشد.
وی توصیه کرد: در روزهای آلوده لازم است که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و هوای آلوده را استنشاق نکنند و حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و از تردد خودروهای شخصی در سطح شهر که منجر به افزایش غلظت آلاینده های هوا می شود "جدا" پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار