وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم در سفرهای اخیر خود به استان‌های مختلف کشور، ۲۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 06 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با امام جمعه اراک افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری اولویت اصلی این وزارتخانه است و در ماه‌های گذشته اقدامات موثری نیز در این راستا انجام شد.
وی یادآورشد:برخی از طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری نقاط مختلف کشور بیش از ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد و سازه‌های اصلی آنها فرسوده شده بر همین اساس تکمیل این طرح‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: توزیع عادلانه منابع در حوزه فرهنگ و هنر و جلوگیری از انحصار و تمرکزگرایی از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم است و تمامی شهرستان‌ها و استان‌های کشور باید به یک میزان از ظرفیت‌ها و منابع فرهنگی و هنری کشور برخوردار شوند.
اسماعیلی افزود: گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، شهدا، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هدف اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در راستای تحقق این هدف والا تمام ظرفیت‌های موجود به‌کار گرفته می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: دولت تا امروز ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های نیمه تمام در سفرهای رییس جمهور مصوب کرده تا وضعیت عمومی کشور یک نفسی بکشد و مردم روحیه بگیرند و هدف ما نیز این است که در استان مرکزی نیز این طرح‌ها هرچه سریع‌تر تکمیل شود.
اسماعیلی ادامه داد: متزلزل کردن کانون خانواده به لحاظ فرهنگی و کاهش نرخ باروری قسمتی از برنامه تهاجم فرهنگی دشمنان است و ستاد جمعیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شده که با بهره‌گیری از ابزارهای هنری، فرهنگی و رسانه‌ای، بناست یک برنامه جامعی برای پیاده سازی قانون تعالی جمعیت که در مجلس به تصویب رسیده، اجرایی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش خود را به‌ در وزارتخانه به کار خواهیم گرفت تا در کنار سایر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از این روند نزولی جلوگیری و از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز کاسته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مجلس انقلابی از سال گذشته گشایش‌هایی را در مدیریت فرهنگی ایجاد کرده و امید می رود این گشایش ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز استمرار داشته باشد.
اسماعیلی یادآورشد: برگزاری یادواره‌ها،جشنواره ها و اقدامات فرهنگی به نماد سازی که لازمه تقویت هویت ملی ایرانی، اسلامی است، کمک شایانی می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت شورای فرهنگ عمومی استان‌ها نیز از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است و آمادگی برای حمایت از مصوبات این شورا در سطح ملی وجود دارد.
اسماعیلی ادامه داد: استان مرکزی با بیش از هفت هزار شهید والامقام و برخورداری از جایگاه ویژه تاریخی و فرهنگی و وجود هنرمندان باانگیزه و با اصالت می‌تواند در تحقق اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشرو باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی هم گفت: خوشبختانه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم امید را در دل های مردم زنده کرده و انتظار می‌رود این دولت با اقدامات سازنده و اثرگذاری که هدف گذاری کرده تحولات همه جانبه در عرصه های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی ایجاد کند.
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: با اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا اتفاقات بزرگی در حوزه سلامت و به خصوص مدیریت کرونا افتاد و امید ملت ایران در مقابله با سویه جدید کرونا هوشیارانه عمل کنند تا شاهد ریشه کن شدن بیماری در سطح کشور باشیم.
وی ادامه داد: توجه به فرهنگ اهل بیت(ع)، فرهنگ ولایت و مکتب انقلاب اسلامی یکی از ضرورت‌هایی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد و گسترش، تعمیق، صیانت و حفاظت از فرهنگ ناب انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان یک ضرورت است.
امام جمعه اراک اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با همه توان و ظرفیت‌ها به دنبال ضربه زدن به اعتقادات مردم و فرهنگ ناب انقلابی هستند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای خنثی سازی توطئه ها هوشیارانه عمل کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآورشد: فرهنگ جوهره مسائل اقتصادی است و زیربنای همه پیشرفت‌ها به تقویت و اصلاح فرهنگ برمی‌گردد و اگر فرهنگ اصلاح شود بی شک قطار پیشرفت کشور شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: توجه به مسئله خانواده و جمعیت از دیگر انتظاراتی است که دولت سیزدهم باید با اقدامات سازنده و انقلابی تحولات بزرگی در این حوزه ایجاد کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رشد جمعیت کشور نیازمند جهش است و اگر به این مسئله توجه نشود کشور با آسیب‌های بسیاری روبرو می‌شود.
شرکت در آئین تشییع پیکر شهید گمنام، بازدید از طرح‌های فرهنگی استان مرکزی و حضور در شهرستاهای تفرش و آشتیان از دیگر برنامه‌های سفر یک روز وزیر فرهنگ و ارشاد به استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار