معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، نظارت این معاونت هم به محصولات سلامت محور، بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 07 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بساط دست فروش ها نیز در سطح شهر گسترده تر می شود و با توجه به اینکه تنوع بساط دست فروش ها و البته ارزانتر بودن نسبی برخی اجناس و جذب مشتریان بیشتر نظارت مدیریت دارو، غذا، آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه تشدید می شود.
وی یادآورشد: متاسفانه بسیاری از هموطنان غافل از اینکه بیشتر این محصولات تقلبی، قاچاق و تهدید کننده سلامت هستند، اقدام به خرید این محصولات می کنند.
وی تاکید کرد: کارشناسان حوزه غذا در قالب تیم‌های فنی از طرف مدیریت غذا در سطح استان از کارخانه‌های تولیدی و بازار بازدید و نظارت جدی خواهند کرد.
دکتر علیمرادیان گفت: گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانال‌های رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند، بسته بندی پلمپ شده ندارند و به راحتی به وسیله افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند که ممکن است عوارض بدی روی سلامت پوست شما بر جای بگذارند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به خرید محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی معتبر از مراکز خرید رسمی و دارا بودن برچسب کنترل رهگیری و کنترل اصالت وزارت بهداشت و پلمپ بودن آنها تاکید کرد.
وی یادآور شد: متاسفانه مشاهد شده در برخی از موارد، متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی را ساخته و با موادی بسیار متفاوت با موادی که روی ظرف درج شده است، پر می کنند که این مساله سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند؛ این در حالی است که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد برای تهیه مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت، باز هم معلوم نیست که واقعا چه چیز مصرف می کنید.
وی گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی همه اقلام خارجی، برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشد.
دکتر علیمرادیان افزود: شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت، برچسب رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور و مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار