رييس پليس آگاهي استان اصفهان:
تابناک: رييس پليس آگاهي استان اصفهان اعلام كرد: يك معتاد شيشه‌اي كه به قصد سرقت طلاجات يك پيرزن 75 ساله با وي درگير شده و او را به قتل رسانده بود با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان شهرضاي استان اصفهان دستيگر شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 29 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سرهنگ ستار خسروي با بيان اين مطلب اظهار كرد: در پي وقوع قتل عمدي در يكي از محله‌هاي شهرستان شهرضا بلافاصله كارآگاهان پليس آگاهي در محل حادثه حاضر و به بررسي صحنه پرداختند.

وي افزود: در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد مقتول زني 75 ساله است كه به تنهايي در منزل خود زندگي مي‌كرد و در روز حادثه قاتل پس از درگيري با وي و به قتل رساندن او به روش خفه كردن، مقادير زيادي طلاجات او را به سرقت برده است.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان تصريح كرد: با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله تحقيقات گسترده‌اي در اين زمينه انجام و تيم‌هاي ويژه و خبره پليس آگاهي به منظور دستگيري سارق يا سارقان وارد عمل شدند.

سرهنگ خسروي خاطرنشان كرد: سرانجام با اقدامات تخصصي پليس آگاهي فردي كه اعتياد شديدي به ماده مخدر صنعتي شيشه داشت و در روز حادثه نيز در اطراف منزل مقتول مشاهده شده بود شناسايي و در مخفيگاهش دستگير شد.

وي با بيان اينكه متهم منكر هرگونه بزهي بود گفت: فرد مذكور پس از مواجهه با مدارك و مستندات پليس و همچنين شناسايي محل فروش طلاجات مسروقه به ناچار لب به اعتراف باز كرد و به قتل پيرزن 75 ساله اقرار كرد.

متهم در اعترافات خود عنوان داشت: " روز حادثه كنار يك ميوه فروشي بودم كه با مقتول مواجه شده و برق طلاهايي كه از دستان و گردنش آويزان بود مرا وسوسه كرد و چون مدتي بود كه به خاطر نداشتن پول نتوانسته بودم شيشه مصرف كنم او را تعقيب كردم و پس از اينكه مقتول به منزلش رفت، به بهانه درخواست كمك درب منزل را زدم و وقتي او در را باز گذاشت و رفت تا برايم پول بياورد داخل منزل رفتم ".
وي ادامه داد: "پس از ورود به خانه از پشت دهانش را گرفتم و به دليل اينكه مقاومت مي‌كرد مجبور شدم دستانم را دور گردنش بياندازم و او را خفه كنم؛ آنقدر برق طلاهايش چشمانم را گرفته بود و خمار شيشه بودم كه ديگر نمي‌دانستم چه مي‌كنم، وقتي كه زن بي‌هوش شد طلاهايش را برداشتم و همان شب به يكي از طلافروشي‌هاي اصفهان برده و آنها را به فروش رساندم" .

سرهنگ خسروي تصريح كرد: با اعترافات صريح متهم در اين زمينه پرونده تشكيل و وي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اينكه افراد كهنسال و سالخورده به دليل ناتواني در دفاع از خود هميشه به عنوان يكي از طعمه‌هاي افراد سارق و معتاد هستند گفت: به افراد كهنسال توصيه مي‌كنيم كه از تنها زندگي كردن خودداري كرده و هميشه يكي از افراد معتمد و مطمئن فاميل و نزديكان خود را همراه داشته باشند؛ همچنين از نمايان كردن طلاجات و زيورآلات خود در مكان‌هاي شلوغ خودداري كرده و مراقب تردد افراد معتاد و غريبه در اطراف منزل و محل زندگي خود باشند و در صورت مشكوك شدن به فرد خاصي حتماً موضوع را با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار