کت و شلوار دولت تدبیر برتن مدیران احمدی‌نژادی؛
تابناک: برخی علت این امر در اصفهان را حضور اکثریت مدیران میانی دولت نهم و دهم در بدنه دولت یازدهم می دانند و اعتقاد دارند به دلیل حاکم بودن سیستم دولت گذشته، بسیاری از امور طبق تصمیمات و برنامه های دولت کنونی پیش نمی رود و برخی امور بروی زمین مانده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ 04 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با استقرار دولت تدبیر و امید و انتخاب استانداران استان های کشور از سوی رئیس جمهور، در هر استانی بحث انتخاب مدیران ارشد استان و حتی مدیران میانی و نیز استانداران استان ها اوج گرفت.

استان اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نبود و با انتخاب زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان که آن هم پس از گمانه زنی ها و حاشیه های بسیار صورت گرفت، بحث انتخاب معاونان استاندار اصفهان یکی از سوژه های جذاب رسانه ها و موضوع داغ نشست ها و محفل های سیاسی ها بود.

بالاخره پس از اینکه گزینه های بسیاری برای هریک از معاونت های استانداری اصفهان مطرح میشدند، محمد علی طرفه برای معاونت عمرانی استانداری، رسول یاحی معاونت سیاسی استانداری و سیستانی معاونت منابع و نیروی انسانی استانداری انتخاب شدند.

در این بین نباید از لابی ها و فشارهای سیاسی برخی جریانات در اصفهان نیز غافل بود چراکه به رغم تلاش دولت ها و در درجه دوم استاندارها، برای کاستن از شرایط شرکت سهامی در حیطه های تحت مدیریت خود اما در نهایت این اتفاقی ناگزیر در سیاست داخلی کشور ما و انتخاب مدیران ارشد و میانی است.

دولت روحانی با وجود اعتدال گرایی اما نزدیکی سیاسی با جریان اصلاحات وحتی برخی چهره های اصولگرا داشت، و همین امر سبب شد تا برخی بخواهند چهره های مورد نظر خود را در دولت منصوب نمایند.

وضعیت استان اصفهان با روی کار آمدن زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان بعد از گذشت مدتی روی ثبات به خود دید اما تا مدتها بحث انتخاب معاونان وی بسیار حاشیه ساز شده بود و شاید همین امر که ناشی از فشارهای خارج از حیطه وظایف برخی افراد در استان بود، وقت بسیاری را از اصفهان و استاندار آن گرفت.

بالاخره معاونان استاندار نیز انتخاب شدند و اتفاقا آنهایی که به دنبال، رسیدن به نقش خود در تعیین مدیران بودند به این امر هم دست یافتند.

حالا بعد از گذشت بیش از 20 ماه از انتخاب دولت یازدهم، هنوز بسیاری از بخش های مدیریتی اصفهان با چالش روبرو است که از آن جمله مدیریت ارشاد اصفهان است که همواره و در زمان استانداران مختلف این موضوع بسیار حساس‌زا بود و انتخاب هر فردی برای این حوزه مخالفان و موافقان خاص خود را داشت.

بعد از آن هم که مدیری در این اداره بر سرکار می آمد، حاشیه سازی ها برای زیر سوال بردن یا به حاشیه بردن مدیر آغاز میشد و آنقدر این حاشیه سازی ها و سختی ها برای کار کردن در اصفهان برای یک مدیر چه در اداره ارشاد و چه در سایر ادارات آن به اوج خود میرسید که استاندار از کار کردن در اصفهان با عنوان کار کردن در میدان مین سخن می گوید.

البته برخی علت این امر در اصفهان را حضور اکثریت مدیران میانی دولت نهم و دهم در بدنه دولت یازدهم می دانند و اعتقاد دارند به دلیل حاکم بودن سیستم دولت گذشته، بسیاری از امور طبق تصمیمات و برنامه های دولت کنونی پیش نمی رود و برخی امور بروی زمین مانده است.

البته این وضعیت در مقیاس وسیع تر آن یعنی در بحث های کلان کشوری نیز حاکم است و دولت کم و بیش از حاشیه سازی های برخی جریانات در انتقاد به دولت گله مند است و روند برخی افراد و جریانات در این حوزه را مانع پیشرفت کشور می داند.

شاید همین نگرش های تنگ نظرانه و منفعت طلبانه برخی جریانات بوده است که استاندار اصفهان را بر آن داشت تا دیروز در شورای اداری شهرستان شهرضا لب به انتقاد از برخی مدیران که با سیاست های دولت یازدهم همسو نیستند بپردازد.

زرگرپور با بیان اینكه مردمی بودن از مشخصات اصلی دولت تدبیر و امید است، گفت: اجرای طرح نظام سلامت از اهداف بزرگ دولت بود كه به وقوع پیوست ولی متاسفانه عده ای چوب لای چرخ اقدامات دولت می گذارند كه بی انصافی است.

وی اضافه كرد: این افراد به جای كمك، چه در سیاست های داخلی و چه سیاست های خارجی ایجاد مشكل می كنند و اكثر این افراد كسانی هستند كه در طول ۸ سال گذشته نه تنها اقدام مثبتی انجام ندادند بلكه سكوت كردند و امروز با مداخله در امور ایجاد مشكل می كنند.

استاندار اصفهان با تاكید بر اینكه مدیران باید مبلغ و مبشر سیاست های دولت و محقق كننده این سیاست ها باشند، افزود: اگر مدیری این سیاست ها را قبول ندارد باید جای خود را به دیگری بسپارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار