معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای گروه سنی زیر ۱۸ سال که در‌ گروه بیماران ضعف سیستم ایمنی قرار دارند، ضروری است.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 14 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: با توجه به شرایط اضطراری پاندمی ویروس کرونا و شرایط حساس گروه سنی زیر ۱۸ سال دارای بیماری زمینه ای، تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای این گروه هدف امری لازم و ضروری است‌.
وی ادامه داد: توصیه می شود که کلیه افراد زیر ۱۸ سال که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده و در گروه بیماران ضعف ایمنی قرار دارند، به شرطی که ۳ ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است می توانند دُز سوم واکسن خود را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: همچنین افراد دارای بیماری سیستم ایمنی که ۳ ماه از تزریق دُز سوم واکسن کرونا آنها گذشته است نیز‌ می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دُز چهارم واکسن خود را دریافت کنند.
علیمحمدی اضافه کرد: براساس آخرین آیین نامه ای که از طرف وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده است، کلیه شبکه های بهداشت و مراکز بهداشت شهرستان ها در سراسر استان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰، طرح ضربتی تشدید و تقویت نظارت بر اماکن و مجامع را آغاز خواهد کرد.
وی تاکید کرد: از همکاران می خواهیم که با جدیت تمام در اجرای این طرح قدم بردارند و با بازدیدها و نظارت های مستمر خود، رویکردی مطلوب و مناسب نسبت به ارایه خدمات بهداشتی در سراسر استان داشته باشند بنابراین همکاری مردم در این شرایط امری ضروری و الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار