استاندار خوزستان گفت: آمار فوت بیماران کرونایی در ۲ هفته اخیر در این استان سیر کاهشی داشته که امیدواریم این وضعیت به صفر برسد.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 09 April 2022

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به افزایش ۱۵۲ درصدی تردد سفرهای نوروزی در این استان افزود: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی به خوزستان، طبیعتا باید منتظر افزایش مراجعه و موارد ابتلا به کرونا در این استان باشیم که امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد سیر نزولی بیماری باشیم.

استاندار خوزستان همچنین در خصوص بیماری سرخک گفت: تاکنون موردی از این بیماری در استان خوزستان گزارش نشده است. 

وی در خصوص نحوه فعالیت مدارس افزود: حضوری شدن مدارس یک تصمیم ملی بوده و نمی توان بر خلاف تصمیم ملی عمل کرد بنابراین آموزش حضوری مدارس در استان بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش همچنان تداوم خواهد داشت اما باید استفاده از ماسک و تهویه در مدارس رعایت شود.

خلیلیان همچنین بر رعایت فاصله فیزیکی در کلاس های درس تاکید کرد و از آموزش و پرورش استان خواست طی ابلاغیه ای رعایت این موارد را به مدارس تاکید کند ضمن اینکه اقدام لازم برای نصب کولر در کلاس ها در حال انجام است. 

وی افزود: با توجه به اینکه اواسط اردیبهشت ماه پایان سال تحصیلی است تمامی مدارس باید تا قبل از این تاریخ تدریس خود را تمام کنند. با توجه به اینکه برخی از اولیا با باز شدن مدارس به صورت حضوری مخالف هستند باید ظرف ۲۰ روز آینده حضور در کلاس ها به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: برخی از شهرستان ها در طول سه هفته اخیر در طرح شهید سلیمانی عملکرد ضعیفی داشتند که باید تذکر کتبی به آنها داده شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ شهر استان در وضعیت آبی قرار دارند، ۱۵ شهرستان زرد و تنها ۲ شهرستان نارنجی هستند که امیدواریم تا ۲ هفته آینده شاهد آبی شدن کل استان خوزستان باشیم.

تاکنون حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار