مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در اواخر فروردین ماه میزان پوره های سن در مزارع گندم در این شهرستان به مرز هشدار رسیده که در این راستا عملیات سمپاشی مزارع شروع شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 17 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ناصر انصاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بیش از ۴هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان در مرحله مادری با سن غلات مبارزه شده است و پیش بینی می شود در مرحله پوره این سطح به ۳هزار هکتار برسد.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی در سال جاری و بالا رفتن ناگهانی دمای هوا و محدودیت زمان مبارزه با سن گندم، اظهار کرد: ضروری است کشاورزان هر چه سریع تر نسبت به سمپاشی مزارع خود با سموم حشره کش اقدام کنند.

وی بیان کرد: شبکه مراقبت سن گندم با همکاری بیش از ۳۸ نفر از کارشناسان مسئول پهنه، تولیدات گیاهی و کلینیک های بخش خصوصی شهرستان فسا تا پایان مبارزه با پوره سن گندم فعال است، این شبکه به منظور انجام توصیه های فنی و حفاظت محصول از آفت سن آماده ارائه خدمت به گندمکاران این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا ؛ نصب بنر در میادین اصلی بخش ها، انتشار اطلاعیه و اخطاریه در فضای مجازی و اطلاع رسانی چهره به چهره و از طریق بلندگو را از جمله اقدامات انجام شده برای مبارزه با سن گندم در سطح مزارع اعلام کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: مبارزه ، پوره سن ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار