رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طی ۱۰ روز اخیر بیش از هزار دُز واکسن سرخک به اتباع خارجی تزریق شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 26 April 2022

 

به گزارش تابنات مرکزی، دکتر علی منصوری افزود: به دنبال شروع طرح ضربتی واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی از تاریخ ۲۸ فروردین ماه سالجاری بیش از هزار اتباع خارجی در محدوده سنی نه ماه تا ۳۰ سال واکسینه شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
وی یادآورشد: بیش از ۹۵ درصد از اتباع خارجی که واکسینه شدند از گروه افاغنه بودند و به طور کلی در این مدت ۹۹۴ نفر واکسن MMR و ۳۱۰ نفر واکسن MR دریافت کردند.
وی تاکید کرد: از سال ۱۳۹۸ گواهی حذف سرخک صادر گردید و این مهم بدین معنی است که هیچ مورد بومی از این بیماری در سطح کشور صادر نشد اما با توجه به اینکه پوشش واکسیناسیون سرخک اتباع پایین است با ورود بی رویه این گروه به ویژه در ماه های اخیر می تواند یک عامل تهدید کننده محسوب شود و با گردش در کشور آن را به یک بیماری بومی تبدیل کند.
وی در ادامه خواستاری همکاری سایر ارگان برای معرفی این گروه و تلاش برای افزایش آمار ایمن سازی آنها شد تا هر چه سریعتر شاهد واکسیناسیون صددرصدی این گروه هدف در برابر ویروس سرخک باشیم.
دکتر منصوری در پایان از خانواده هایی که کودکان آنها تاکنون واکسن سرخک ر دریافت نکرده اند، خواست که در اسرع وقت با مراجعه به مراکز مربوطه واکسن خود را دریافت کنند در غیر این صورت احتمال ابتلا در این گروه بسیار بالا است و در صورت ابتلا عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار