معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: وضعیت واکسینه شدن دانش‌آموزان علیه سرخک با ارائه کارت واکسیناسیون در مدارس استان رصد می‌شود و همچنین شیوه نامه ای برای کنترل این ویروس در دست تهیه و ابلاغ است.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 27 April 2022

آذرکیوان امیرپور افزود: پس از  هماهنگی با مسوولان مرکز بهداشت استان، مقرر شد که شیوه‌نامه‌ای بمنظور پیشگیری و کنترل شیوع بیماری سرخک در بین دانش‌آموزان تنظیم و به مدارس ابلاغ شود.

وی اظهار داشت: اکثر دانش‌آموزان ایرانی در دوران طفولیت واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند و این تاکید بیشتر برای دانش‌آموزان اتباع خارجی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: با وجود اینکه تاکنون موردی از ابتلا به سرخک در مدارس استان گزارش نشده است ولی به والدین دانش‌آموزانی که در برابر این بیماری واکسبنه نشده‌اند تاکید می‌شود که نسبت به تزریق این واکسن هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به حضوری شدن آموزش در تمامی مدارس استان اصفهان گفت: در این مدت کمتر از یک ماه هیچ گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا و یا شیوع کرونا در هیچ مدرسه‌ای گزارش نشده است.

امیرپور خاطرنشان کرد: وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌ها در مدارس استان در حد مطلوب ارزیابی شده است.

وی به واکسینه شدن بالای ۹۴ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال و بالای ۹۵ درصد فرهنیگان در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تنها در رده سنی زیر ۱۲ سال آمار به نسبت پایین است هرچند که با حضوری شدن آموزش‌ها خانواده‌ها برای واکسینه کردن فرزندانشان بیشتر ترغیب شدند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: هرچند وضعیت کنونی به لحاظ کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا مطلوب است ولی باز هم به دانش‌آموزان تاکید می‌شود که استفاده از ماسک را در مدارس جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار