مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اعلام کرد: شیر خام خراسان جنوبی شناسنامه‌دار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 02 October 2015


به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی‌پور  در اولین کمیته ارتقاء کیفیت بهداشتی شیرخام استان، گفت: باید تلاش کنیم شیرخام هویت‌دار به مردم تحویل داده و از شیوه خرید سنتی فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه روزانه 9 الی 10تن شیرخام در شهرستان بیرجند تولید می‌شود، افزود: متاسفانه اطلاعی از  نحوه عرضه شیر خام در برخی از سوپرمارکت‌ها وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: عوامل بهداشتی و بیماری‌زا در این نوع مواد غذایی بیشتر است که باید در بحث امنیت غذایی مردم، اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه بیماری‌های سل و تب مالت شیوع‌ترین بیماری است که از دام سبک و سنگین به انسان انتقال پیدا می‌کند، اظهار کرد: باید با اقدامات تخصصی از شیوع اینگونه بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رفیعی‌پور تصریح کرد: سال گذشته مبتلایان به تب‌مالت در استان 3برابر از نرم کشوری بیشتر بوده است،که با اقدامات این اداره و سازمان‌های مرتبط این آمار 57 درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: بیماری تب‌مالت بیشتر از دام سبک به انسان انتقال پیدا ‌می‌کند و در‌ این مقطع زمانی سلامت غذایی و امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به آن رسیدگی کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار