ساماندهی فرم لباس مدارس در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف متناسب با هویت ملی و قابلیت های نظام تعلیم و تربیت ضروری است.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ 03 June 2022

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مديرکل آموزش و پرورش استان در نشست کمیته ساماندهی فرم لباس مدارس این استان گفت:یکی از رسالت های خطیر آموزش و پرورش بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تربیت و پرورش نسل جوان بر مبنای هویت ملی و ارزش‌های اسلامی و دینی است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشت.
آقای حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه تهیه فرم لباس مدارس از وظایف نانوشته آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت استان، تولید و توزیع به موقع فرم لباس مدارس و کاهش قیمت تمام شده فرم لباس مدارس از مهمترین اهداف کمیته ساماندهی فرم مدارس است
وی در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل روانشناسی رنگ، راحتی لباس، سن، جنسیت دانش آموزان ، کیفیت پارچه و حساسیت های پوستی در انتخاب فرم لباس دانش آموزان استان را مهم دانست و افزود : توانمندی و ظرفیت تولید، کیفیت دوخت و پارچه لباس فرم مدارس بر اساس تایید کمیته فنی و تخصصی طراحی فرم لباس مدارس استان شرط استفاده از ظرفیت تولیدی هاست.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان هم خواستار بازدید میدانی و نظارت دقیق و مستمر این کمیته در فرآیند انتخاب پارچه، نحوه دوخت،توزیع و نرخ گذاری فرم لباس مدارس در تمامی نقاط استان شد و گفت:باید تلاش کرد با بکارگیری توان خیاطان لباس دانش آموزان تا پیش از ۲۵ شهریورماه تحویل آنها شود.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان هم با تاکید بر در نظر گرفتن بُعد روانشناسی در انتخاب رنگ لباس دانش آموزان در تمامی مقطع تحصیلی گفت: در کنار این کار باید یک نرخ مشترک در همه نقاط استان برای تهیه و خرید لباس دانش آموزان تعیین شود.
کورش دلشاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز خواستار یکسان سازی فرم لباس دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی شد.
کرمی رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: مدارس غیرانتفاعی نیز باید مثل سایر مدارس در تهیه و تولید فرم لباس دانش آموزان تابع قوانین مربوطه باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار