تابناک- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه مرجعیت اهل بیت پیامبر (ص) باید به گفتمان واحد تبدیل شود گفت:امام وسیله هدایت باطنی انسان‌ها است
کد خبر: ۱۰۵۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ 17 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز در همایش بین‌المللی غدیر که در سالن اجتماعات شرکت گاز برگزار شد، با ذکر این نکته که غدیر دارای بن‌مایه‌های متعددی است، اظهارداشت: باید با تفکر، تعمق و استدلال زمینه‌های حرمت بزرگ تمدنی را فراهم کنیم.

وی، ضمن تاکید بر تقویت گفتمان مرجعیت دینی اهل بیت پیامبر (ص)، عنوان کرد: اهل بیت پیامبر در جهان اسلام مرجعیت دینی دارند که اگر این مرجعیت را در میان جهان اسلام به یک گفتمان واحد تبدیل کنیم، همه‌گان می‌توانند از فرهنگ غدیر بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که گفتمان مرجعیت علمی و دینی اهل بیت پیامبر منطبق بر آیات قرآن است، تصریح کرد: ولایت تکوینی اهل بیت و نگاه به ولی از دالان هدایت باطنی، باب دیگری است که غدیر به روی ما باز می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، امام را دالان فیض الهی دانست و ابراز کرد: امام وسیله هدایت باطنی انسان‌ها است که جامعه بشری با هر مذهب و دینی می‌تواند از این فضیلات استفاده کنند.

وی، با ذکر این نکته که باید روی مساله حاکمیت در اسلام توجه کنیم، خاطرنشان کرد: حق حاکمیت بر عهده خداوند است و به جز خداوند متعال هیج انسانی نمی‌تواند حکم کند چراکه خالق متعال نسبت به مخلوق خود آگاه است به همین جهت خداوند است که باید مسیر حکمرانی را مشخص کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که طبیعت  انسان اجتماعی و مدنیت است، تشریح کرد: در زندگی انسانی اصطکاک‌هایی وجود دارد که برای حل آن‌ها نیازمند قانون آن هم از نوع قانون برتر هستیم و  خداوند بهتر از همه می‌داند چه نسخه‌ای را ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌‌زاده، با بیان این نکته که امام نگهبان و حافظ دین است، اظهارداشت: امام با تفسیر معصومانه و رفع شبهات معاندین به عنوان نگهبان دین شناخته می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که خداوند متعال امامت را برای جلوگیری از تفرقه ایجاد کرد، عنوان کرد: حاکمیت ارزش‌های اسلام بر جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردا است و امام تجلی‌بخش این ارزش‌های اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به این نکته که دین از سیاست نمی‌تواند جدا باشد، تصریح کرد: نفی تفکر سکولاریسم از اندیشه‌های تابناک غدیر است که ما به آن نیازمند هستیم؛ چراکه جامعه اسلامی نمی‌تواند بدون حاکمیت اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که امروز با الهام از حقیقیت غدیر پنجره‌ای جدید باز شد، ابراز کرد: ولایت فقیه پنجره‌ای است که خداوند در روز غدیر بر روی انسان‌ها گشود.

وی، با ذکر این نکته که پرچم تمدن اسلامی به دست جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز با الهام از آموزه‌های قرآن می‌توان در زمینه امت‌سازی تلاش کنیم تا این امت بتواند زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.
انتهای پیام/

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://chat.whatsapp.com/K336Ksp5aLkAqBW8D7eXuV

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار