با همکاری بسیج؛
طرح ملی محرومیت‌زدایی واکسیناسیون و تامین دارو در ۲۹ منطقه عشایری کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 19 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست هماهنگی طرح ملی محرومیت‌زدایی و واکسیناسیون عشایر گفت: پس از حذف ارز ترجیحی، عشایر در تامین نهاده‌های دامی دچار مشکلاتی شده اند که طرح ملی محرومیت‌زدایی، واکسیناسیون و تامین داروی عشایر اقدامی ارزشمند برای حمایت از قشری است که بیشترین پروتئین کشور را تامین می‌کنند.

کیامرث حاجی‌زاده افزود: بیش از ۳۰۰ نفر در این طرح مشارکت دارند و باید برای حمل و نقل، اسکان و تغذیه آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود ادامه داد: ۱۴۰ نفر در قالب ۴۰ گروه جهادی از سایر استان‌ها به مدت سه روز، واکسیناسیونِ بیش از یک میلیون دام سبک را انجام می‌دهند.

 

مدیر کل دامپزشکی استان هم با بیان اینکه این طرح به مدت سه روز از پنجم تا هفتم مرداد با همکاری بسیج، گروه‌های جهادی و سایر گروه‌ها اجرا می‌شود افزود: در این طرح بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک در ۲۹ منطقه عشایری استان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح در استان چهار محال و بختیاری اجرا شده و کهگیلویه و بویراحمد دومین استان است.

فرمانده سازمان بسیج عشایر سپاه فتح استان هم گفت: در این رزمایش با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، سازمان بسیج عشایر و بسیج سازندگی سپاه کشور دارو‌ها و واکسن‌های دامی به همراه سموم دامپزشکی تهیه و به استان ارسال شده است.

 

سرهنگ رضایی به حضور تیم‌ پزشکی، دندانپزشکی و واکسیناسیون کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان در این رزمایش خبر داد و افزود: این گروه‌های جهادی نیز در سه روز رزمایش خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر و روستائیان ارائه می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار