در سی امین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور شهرستان درگزین در شورای اداری این شهرستان با مسئولان دیدار و گفتگو کرد.  
کد خبر: ۱۰۵۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 28 July 2022
در سی امین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور شهرستان درگزین در شورای اداری این شهرستان با مسئولان دیدار و گفتگو کرد.

 

 
به گزارش تابناک همدان، بهرام عین اللهی در شورای اداری شهرستان رزن و درگزین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و قدردانی از دکتر مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در سال‌های بعد از انقلاب دشمنان هیچگاه نظام ما را رها نکرده و همواره کارشکنی و دشمنی داشته اند از همان ابتدا با آغاز جنگ تحمیلی و بعد با تحریم و کارشکنی‌های متعدد تلاش کردند از رشد و توسعه کشور جلوگیری کنند.
 
وی افزود: پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌شود و امروزه همه ظرفیت‌های پزشکی در کشور فراهم است و درمان و جراحی در خارج از کشور نداریم.
 
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مردم مهمترین سرمایه‌های کشور ما هستند، گفت: امروز همه ظرفیت‌های تولید واکسن در کشور فراهم است و این در حالی است که آمار فوت کرونا در کشور آمریکا ۱۵ برابر ایران است.
 
وی یادآور شد: ۹۶ درصد مردم یک دز، ۸۶ درصد دو دز و ۷۶ درصد مردم در محموع واکسن تزریق کرده اند در حالی که در آمریکا ۶۰ درصد به واکسیناسیون اقبال نشان داده اند.
 
 عین اللهی با تاکید بر اینکه دولت مردمی آیت اله رییسی تلاش می‌کند با حضور در استان‌ها و شهرستان‌ها از نزدیک مشکلات و مسائل مردم را کند، یادآور شد: بررسی میدانی و مشاهدات عینی و چهره به چهره مهمترین رویکرد دولت در مدیریت کشور است.
 
وی با بیان اینکه ما هر روز در جنگ‌های اقتصادی، حوزه سلامت، آب و ... با دشمنان به سر می‌بریم، تبیین کرد: در این جنگ نه تنها دولت بلکه تک تک افراد جامعه تأثیرگذار هستند و حتی با حضور مردم و حمایت آن‌ها سیستم آب رسانی، کشاورزی و... رفع می‌شود.
 
وزیر بهداشت در ادامه به اجرای طرح دارویار اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه دارو ما به ۴۰۰ میلیون نفر خدمات ارائه می‌دادیم زیرا به واسطه قاچاق دارو حتی کشورهای اطراف نیز از داروهای ما بهره می‌بردند اما حالا همان یارانه در حمایت از مردم کشور و در مقابله با قاچاق هزینه می‌شود.
 
وی همچنین به ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده تآکید کرد و افزود: موضوع جوانی جمعبت مهمترین بحران کشور است که باید همه دستگاهها به آن ورود کنند و اشاعه فرهنگ فرزندآوری با همه ابزارهای تبلیغی و حمایتی در دستور کار قرار گیرد.
 
عین اللهی ادامه داد: بیمه همگانی الزام دیگر وزارت بهداشت است که در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته و بر این اساس ۶ میلیون نفر بیمه به بیمه‌شدگان کشور اضافه شد و با اجرای طرح دارویار تلاش می‌کنیم این آمار را افزایش دهیم تا جایی که کسی در کشور بدون بیمه نباشد.
 
وی در پایان بیان کرد: لازم است در این شهرستان محروم که مردمانی شریف و متدین دارد در حوزه سلامت تقویت خدمات را مورد توجه قرار دهیم به ویژه در حوزه بهداشت اکر خوب عمل کنیم بسیاری از مسایل بعدی و بیماری ها به وجود نخواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار