در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد:
هاشمی مهر: سه رویداد مهم طی دو ماه اخیر با توجه به شروع پیک هفتم، شرایط پر مخاطره برای استان را به همراه دارد که همه باید با همکاری کامل نسبت به مدیریت این شرایط کمک کنند.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 30 July 2022
لزوم آمادگی برای مواجهه با دو ماه پر مخاطره / همکاری شود تا به محدودیت کسب و کار‌ها باز نگردیم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی مهر ، در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با تسلیت ایام محرم، گفت: متاسفانه طی روز‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است این در حالی است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیازمند توجه جدی است.
هاشمی مهر افزود: در مقابله و مدیریت پیک جدید یک تجربه تقریبا سه ساله در مواجهه با این بیماری را داریم که با وجود تحمل مشقت و مشکلات این چند سال، اما امیدواریم که بتوانیم از این تجربیات در جهت کاهش تبعات و مدیریت پیک جدید استفاده شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، رسانه‌ها به صورت بسیار خوبی در کنار مردم و مسئولان بوده اند که در شروع پیک جدید هم انتظار داریم در این خصوص همچنان اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای مدیریت پیک جدید داشته باشند.
هاشمی مهر، گفت: با توجه به شروع ایام محروم و وجود تجمعات گسترده در همه مناطق، انتظار می‌رود که اقدامت متناسب با این شرایط در جهت مقابله با شیوع بیشتر این بیماری صورت گیرد.
وی افزود: مسئولین هیئت‌ها و حسینیه‌ها، ائمه جمعه و جماعات باید توجیه شوند که در برگزاری هر مراسمی، از همان ابتدای شروع مراسم، تذکرات جدی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های کرونا داده شود.
هاشمی مهر گفت: توزیع نوشیدنی‌ها و اغذیه بدون پوشش و در ظروف سرباز کاملا ممنوع باشد و اگر قرار بر توزیع این اقلام خوراکی و نذورات است، حتما با رعایت کامل موازین بهداشتی و مواد پاستوریزه و کاملا بهداشتی باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار، ادامه داد: دو ماه بسیار پر خطر در پیش رو داریم که در این دو ماه، تجمعات گسترده ایام محرم، اربعین و پس از آن بازگشایی مدارس را داریم، این در حالی است که در ابتدای پیک هفتم کرونا هم قرار داریم بنابراین در این مدت نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و اقشار مردم هستیم.
هاشمی مهر گفت: با توجه به افزایش تصاعدی آمار بیماران، پایانه‌های مسافربری از جمله مسافرین اتوبوس‌ها و هواپیما‌ها باید با جدیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.
وی افزود: برای اینکه یکبار دیگر مجبور به اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی کسب و کار‌ها نشویم، لازم است رعایت دستورالعمل‌ها از جمله در رستوران‌ها، مناطق گردشگری، سالن‌های ورزشی و کلیه اماکن عمومی و سربسته در دستور کار باشد.
هاشمی مهر ادامه داد: در شرایط کنونی لازم است علوم پزشکی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، از طریق متخصصان اطلاع رسانی کامل در خصوص علائم و شیوه مقابله با سویه جدید را در دستور کار قرار دهد.
وی در خصصوص برخی شایعات مبنی بر نبود واکسن، افزود: لازم است به صورت شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود که هیچگونه کمبودی در خصوص وجود و تنوع واکسنی در مراکز واکسیناسیون وجود ندارد و مردم می‌توانند نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.
معاون سیاسی استاندار همچنین با تذکر به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: در اینگونه مراکز که با شلوغی جمعیت مواجه هستند، لازم است به صورت دقیق دستورالعمل‌ها رعایت شوند.
هاشمی مهر در پایان اظهار داشت: برای کاهش هر چه بیشتر تبعات و تاثیرات منفی پیک هفتم لازم است به بحث تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و رعایت کامل دستورالعمل‌ها توجه جدی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار