معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ضرورت اعمال نظارت بهداشتی بر موکب‌ها، تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان در ایام عزاداری مام محرم و صفر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 06 August 2022

دکترمهدی مجرب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: توصیه می‌شود در حد امکان، نذری به صورت مواد اولیه خام به نیازمندان تحویل شود و در صورت توزیع نذورات شامل غذای پخته یا نوشیدنی داغ، از تقسیم و بسته بندی آن در دمای بالا (به صورت داغ) در ظروف یکبار مصرف پلی اتیلنی (با علامت HDPE, PE که با شماره ۱ و ۲ حک شده در ته ظرف قابل شناسایی هستند و ظروف پلی استایرن (با علامت PS که با شماره ۶ حک شده در ته ظرف قابل شناسایی هستند) خودداری شود.

وی گفت: ظروف پلیمری بخصوص ظروف فومی، عایق هستند بنابراین غذای باقی مانده را نباید با این ظروف در یخچال نگهداری کرد، برای بسته بندی و پخش غذای نذری توصیه می‌شود ترجیحا از ظروف یکبار مصرف آلومینیومی و در درجه دوم از ظروف پلی پروپیلن (با علامت PP که با شماره ۵ حک شده در ته ظرف قابل شناسایی هستند) استفاده شود.

مجرب تاکید کرد: در صورت توزیع چای، شیر و ... به صورت داغ از لیوان‌های کاغذی یا گیاهی و در درجه دوم از لیوان‌های پلی پروپیلن (با شماره ۵ حک شده در ته ظرف) استفاده شود، از خرید ظروف یکبار مصرف فاقد مجوز‌های بهداشتی خودداری گردد، همچنین از گرم کردن غذا داخل ظروف یکبار مصرف پلیمری بوسیله مایکروفر خودداری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار