اصفهان پایلوت مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در کشور بوده و عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 07 September 2022

مدیر اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز حفظ قرآن ضمن تحصیل در اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت گفت: در سال ۱۳۹۶ شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل را تصویب کرد که در آن دانش آموزان مقطع چهارم تا نهم را برای حفظ قران آماده می‌کنند.

حسینعلی جان نثاری با بیان اینکه سعی شده تا با ایجاد این مراکز تخصصی، حفظ قرآن همراه با تحصیل را به صورت قاعده دربیاید، افزود: ساخت چنین مجموعه‌های آموزشی می‌تواند باعث جلوگیری از انحرافات شود و نتایج مثبتی برای جامعه دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل را نمی‌شناسند، تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها دغدغه‌های فکری و فرهنگی دارند و دوست ندارند فرزندان‌شان از قرآن دور شوند و مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل می‌توانند مراکز خوبی برای این افراد باشد.

مدیر اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان با اشاره به تحصیل دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این مراکز گفت: برگزاری امتحانات دانش آموزان قرآنی خارج از مدرسه معضل اصلی مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل است که باید فکری به حال آن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :