معاون وزیر نیرو در جریان بازدید از نيروگاه خورشيدي ١٠ مگاواتي در حال احداث پار شید انرژی کویر ایساتیس، اظهار داشت: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری درطرح‌ها و مدل‌های احداث نیروگاه های خورشیدی استقبال می‌کنیم؛ نیروگاه درحال احداث ساغند از جمله طرح های در دست اقدام بخش خصوصی است که می تواند کمک شایانی به تامین انرژی منطقه کرده و باری از مشکلات تامین نیرو در کشور بردارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 10 September 2022

به گزارش تابناک یزد، محمود کمانی در جریان حضور در روستای ساغند استان یزد و بازدید از نيروگاه خورشيدي ١٠ مگاواتي در حال احداث شرکت پار شید انرژی کویر ایساتیس، با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید انرژی، اظهار داشت: در حال حاضر در وزارت نیرو طرح‌های مختلفی در راستای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر داریم و در همین راستا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و مدل‌های نیروگاه های خورشیدی استقبال می‌کنیم.
معاون وزیر نیرو، هدف از سفر استانی خود و هیئت همراه به یزد را پیشبرد مراحل احداث نیروگاه ها و بررسی و حل مشکلات آنان عنوان کرد و افزود: امید داریم بنابر مصوبات این سفر کاری و به کمک مقامات استانی و به خصوص استاندار یزد مراحل اعطای مجوزهای لازم از جمله مجوز زمین، اتصال به شبکه و سایر مراتب قانونی این فرآیند، کوتاه شده و تسریع یابد.
مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، تسریع در تکمیل و راه اندازی نیروگاه درحال احداث پار شید انرژی کویر ایساتیس را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: راه اندازی این نیروگاه که به همت و تلاش بخش خصوصی و با رعایت استانداردهای لازم در حال احداث است، می تواند کمک شایانی به تامین انرژی منطقه کرده و باری از مشکلات تامین نیرو در کشور بردارد.
کمانی با اشاره به برنامه ویژه ساتبا در احداث نیروگاه های جدید در بخش انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر، اظهار داشت: در همین راستا ۱۰‌هزار مگاوات نیروگاه جدید در بخش انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث می‌شود؛ این میزان نیروگاه انرژی‌‌‌های تجدید‌پذیر طی بازه زمانی چهارساله احداث خواهد شد.
وی در آخر افزود: وضعیت جهانی در مقایسه با کشورمان نشان‌‌‌دهنده آن است که ما باید تلاش بیشتری برای استفاده از انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر به کار ببندیم؛ زیرا دیگر نمی‌‌‌توان تنها به انرژی‌‌‌های فسیلی برای تامین برق متکی بود.
همچنین در این بازدید غلامرضا شایقی ساغند با اشاره بستر خدادادی استان و منطقه ساغند که شرایط را برای تولید برق مساعد نموده است، بیان داشت: باتوجه به اینکه ما در استان روزهای ابری کمی داریم لازم است که برای تامین برق از نیروگاه خورشیدی استفاده کنیم؛ این بستر در استان فراهم بوده و می بایست به شایستگی از آن استفاده کرد. همین مهم سبب شد تا ما نیز در این منطقه نسبت به احداث نیروگاه و تامین انرژی تجدید پذیر برای کشور، اقدام کنیم.
رئیس هیات مدیره شرکت پار شید انرژی کویر ایساتیس در ادامه افزود: احداث یک نیروگاه ده مگاواتی و دو نیروگاه 200 کیلو واتی می تواند نیاز مجموعه های صنعتی، معدنی و گردشگری ما را در این خطه حل کرده و البته یاریگر برق رسانی به مردم شریف منطقه و استان نیز باشد.
وی با اشاره به لزوم تامین مصارف انرژی مجموعه های اقتصادی توسط خود فعالان، اظهار داشت: همه فعالان صنعتی باید بر همین مهم اعتقاد راسخ داشته باشند که می بایست در مصرف انرژی، متکی به خود باشند؛ در این شرایط سرمایه گذار علاوه بر کمک به اعتلای نام و کیان میهن خود و همراهی با دولت در تامین انرژی مورد نیاز مردم، از تنش هایی که در حوزه مسائل تامین انرژی بد ان مواجه است، کاسته شده و می تواند توسعه و پیشرفت حوزه کاری خود را با کمیت، کیفیت و دقت مضاعف تر و با فراغت بال بیشتری به پیش برد.
شایقی در آخر، خاطرنشان کرد: با احداث و استفاده از این نیروگاه‌ها در نهایت باری از روی دوش دولت برداشته شده و خودمان به نسبت مصرف، برق تولید می کنیم. عموما اگر اصل بر اتکا به خود و قطع کردن دست دراز شده به سوی دولت باشد؛ کارهای اقتصادی نیز با با سرعت بیشتری پیش می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار