معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی؛
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح الگوی کشت در یک برنامه زمان بندی شده چهار ساله اجرایی و بر اساس آن به تدریج سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا کاهش و با محصولات کم آب بر جایگزین می شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 11 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فریبرز عباسی اظهار داشت: طبق طرح الگوی کشت، کاهش سطح محصولاتی با نیاز آبی بالا نظیر برنج و هندوانه پیش بینی شده است.

وی افزود: مشوق هایی در این طرح برای کشاورزان چون کاهش قیمت حامل های انرژی و اختصاص یارانه نهاده ها پیش بینی شده است و در صورت اجرای درست با همکاری بهره برداران و تلاش مسوولان بخش عمده ای از مشکلات کشاورزان حل شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این طرح مواردی چون افزایش تولید محصولات، ارتقای بهره وروی و کاهش مصرف آب است و برای اجرای آن همکاری دستگاه های مختلفی نیاز است.

عباسی ادامه داد: سند الگوی کشت توسط معاون اول رییس جمهور و در شورای عالی آب تصویب و سپس به صورت رسمی در مهرماه امسال به استان های مختلف کشور برای اجرا ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این سند به همه قوا و وزارتخانه ها مرتبط است، اضافه کرد: این طرح فقط مختص وزارت جهاد کشاورزی نیست، بلکه برای اجرای این طرح وزارتخانه هایی چون نیرو و کشور، مجلس و قوه قضاییه باید کمک کنند.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی گفت: طبق برنامه زمانی اجرای طرح الگوی کشت در بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده و این طرح باتوجه به ابلاغ آن در مهرماه در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در حال اجراست.

عباسی اضافه کرد: تیم های اعزامی از وزارت جهاد کشاورزی هر هفته با سفر به استان های مختلف برنامه های طرح الگوی کشت را در سراسر کشور رصد می کنند تا شیوه های اجرای این الگو نظارت و پایش شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار