کد خبر: ۱۱۰۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 07 May 2023

اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز 

نرم نرمک می رسد گرمای هوا در دیار خوزستان کم کم حال و هوای بهاری کوچ می کند و تنور گرما گرم می شود. دمای هوا بالا می رود و تابستان در شهر نمایان است . شاید کمی زود باشد که بگوییم تابستان از راه رسید اما باید بپذیریم که هوا گرم شده است. 

استفاده از تجهیزات سرمایشی آغاز شده است و موضوع مهم دیگر مدیریت مصرف برق در کشور است که برای گذران فصل تابستان بسیار حائز اهمیت بوده و همواره‌ برای حل این مشکل راهکارهای متفاوتی ارائه می شود به منظور کاهش مصرف برق و مدیریت انرژی در فصل گرم سال برنامه ریزی های مختلفی انجام می شود. 

وزارت نیرو همواره از مصرف‌کنندگان خانگی، صنعتی و اداری می خواهد در مدیریت منابع انرژی حداکثر توان خود را به کار بگیرند. برای سپری کردن فصل گرما وجود برق بسیار مهم است .بهینه‌سازی مصرف برق با شیوه های عملی تاثیر به سزایی دارد. 

شاید زمانی که برق قطع شود و هوا گرم باشد وجود این نعمت بیش از پیش احساس شود در استفاده از تجهیزات برقی باید دقت بیشتری به کار گرفته شود مدیریت مصرف برق و استفاده از وسایل برقی غیر ضروری از دیگر موضوعات مهم است .

در ساعات اوج مصرف برق یا ساعات پیک نباید از وسایل برقی پر مصرف استفاده کرد و استفاده از آنها را به زمان دیگری موکول کرد گاها با خاموش کردن یک چراغ اضافی یا استفاده نکردن از وسایل غیر ضروری کمک شایانی به صنعت برق کشور میکنیم.

باید در زمینه آموزش به کودکان برای محدود بودن منابع انرژی کوشا باشیم تا نسل های آینده مصرف گرا نباشند و ابتدا مدیریت منابع و انرژی را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

نباید با مصرف گرایی و تجملاتی بودن منابع با ارزش کشور را هدر دهیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار