رییس مرکز مدیریت راه‌های اصفهان از تجهیز سامانه‌های عبور مرور استان به ثبت تخلف " سرعت متوسط " در راه‌ها و ارسال برخط آن برای پلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 09 August 2023

مریم تاکی افزود: با تجهیز سامانه‌های ثبت تخلفات عبور مرور به ثبت سرعت متوسط، علاوه بر رصد سرعت لحظه ای در راه‌ها و ارسال برخط آن برای پلیس، سرعت تردد نیز کاهش می‌یابد.
به گفته وی، با نصب و بهره برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات عبور مرور و ثبت سرعت لحظه ای همه خودروهای عبوری، امکان ثبت سرعت متوسط نیز به قابلیت های سامانه های مذکور افزوده شده است.

وی با اشاره به افزایش شدت تصادفات با افزایش سرعت ادامه داد: این قابلیت با هدف کاهش شدت تصادف و ارتقای ایمنی راه های استان کمک می‌کند و رانندگان ملزم به رعایت سرعت مجاز در کل مسیر تردد خواهند بود و کاهش لحظه ای سرعت در نزدیکی سامانه ثبت تخلف عبور و مرور تاثیری در عدم ثبت تخلف سرعت غیر مجاز ندارد.
رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان خاطر نشان کرد: دغدغه اصلی مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی در راه‌های برون شهری است و کلیه اقدمات این مجموعه از جمله نصب سامانه های هوشمند جاده ای برای دستیابی به این امر مهم است.

وی بیان کرد: کارکرد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور و ثبت تخلف سرعت لحظه ای و متوسط اقدام موثری در راستای رعایت سرعت مطمئنه در ترددهای برون شهری است.
تاکی ابزار امیدواری کرد با بهبود کارآیی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده ای و همکاری رانندگان و مسافران راه‌های برون شهری، شاهد افزایش ضریب رعایت سرعت مجاز، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :