معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان کشور گفت: سفر مقتدرانه رئیس جمهوری در سازمان ملل همه غیرت ملت ایران بود و دشمن را در لانه و خانه خودش به چالش کشید، این شجاعت را قدر بدانیم، سیاسی‌کاری نکنیم زیرا این عظمت ملت ایران است.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 23 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، سردار حسین معروفی صبح امروز در آیین رژه نیرو‌های مسلح استان به‌مناسبت آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار داشت: آن چیزی که در دفاع مقدس جنگ نابرابر سخت و خسارت آور را در برابر همه اشرار عالم در برابر ایران تبدیل به دفاع مقدس کرد، منطق دفاع مقدس بود و این منطق عاشورا بود.

وی بیان کرد: فرهنگ عاشورا ۸ سال بر دفاع مقدس ما حاکم بود، ما ۸ سال نیمروز جاودان عاشورا را در دفاع مقدس‌مان تکرار کردیم و عشق‌بازی و صحنه‌های نبرد عاشورا در شکل و محتوا تکرار شد.

معروفی ادامه داد: ما باید عملیات کربلای ۵ نبرد نابرابر در کنار کانال پروش ماهی و نهر جاسم را مقتل‌نویسی و مقتل‌خوانی کنیم، همه عاشورا و منطق حسین (ع) را ما در آن صحنه می‌دیدیم که با هیچ نگاه مادی و نظامی نمی‌توانیم، بگوییم.

وی اضافه کرد: در کانال ماهی، یک گردان بسیجی در مقابل رزم زره سپاه سوم عراق که بزرگترین سپاه و فرمانده قوی ابدالرشید در خط مقدم بود، جنگ ما در آنجا جنگ تَن‌به‌تَن و جنگ تانک با تانک نبود، جنگ تَل با تانک بود، همه غیرت، و دیانت و ارزش ملت ایران را در آن جغرافیای کوچک مشاهده می‌کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان کشور ابراز داشت: در نهر جاسم از سه طرف روی ما آتش می‌ریختند و در یک جغرافیای یک هزار و ۲۰۰ متر که تثبیت عملیات بود فقط یک راه به عقب داشتیم که آن هم میدان مین بود.

معروفی اظهار کرد: این ملت با منطق حسین (ع) و عاشورا تمام وجودشان را در کف دست گذاشتند و در کوره آتش رفتند و پیروزی به ارمغان آوردند و خروجی آن فعل و انفعالات عاشورایی در نبرد «قطعنامه ۵۹۸» شد.

وی با یادآوری ۶ قطعنامه قبل «قطعنامه ۵۹۸» که به‌ضرر ایران بود، افزود: تنها قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل در آن در برابر ایران زانو زد در عملیات خیبر بود و «قطعنامه ۵۹۸» را صادر کرد که حقوق ایران ازجمله قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، خطوط مرزی، آزادی اسرا و معرفی و تعیقیب متجاوز در آن دیده شده بود.

معروفی با تاکید دوباره بر اینکه ما با منطق عاشورا مقاومت کردیم و بزرگ و عزیز شدیم، اضافه کرد: امروز با منطق عاشورا باید مقاومت کنیم، به‌قله برسیم و پرچم غیرت دین را به اهتزاز درآوریم.

وی تصریح کرد: همه دنیا دارد، باور می‌کند، تنها راه نجات، راه اسلام و ام‌القرای آن یعنی «ایران اسلامی و ملت بزرگ ما و انقلاب اسلامی» است و این تجربه بزرگ در خونِ آتش به‌وجود آمد که ما تا قیامِ قیامت مدیون شهیدان و رزمندگان آن صحنه جنگ نابرابر هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان کشور از وحدت واقعی در نیرو‌های مسلح به‌عنوان دیگر خروجی دوران دفاع مقدس نام برد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۹ شهریورماه به این نکته اشاره فرمودند همین وحدت بین ارتش قهرمان، سپاه، مجموعه ژاندارمری آن موقع و بسیج مستضعفین در قالب یک قرارگاه تحت امر، ولی و حجت خدا بود.

معروفی خاطرنشان کرد: آنجا که در سال دوم دفاع مقدس، وحدت واقعی بین نیرو‌های مسلح به وجود آمد، پیروزی ما یکی پس از دیگری به اوج خود رسید، در ۵ مهرماه حصر آبادان شکسته شد، چند ماه بعد از آن طریق‌القدس انجام شد و بستان آزاد شد و کلید فتح به دست رزمندگان رسید و فرمانده جاوید ما سردار حاج قاسم سلیمانی در آنجا سخت مجروح شد.

وی در همین زمینه ادامه داد: در زمان کوتاهی عملیات بزرگ فتح‌المبین انجام شد و امام ما به بازوان رزمندگان بوسه زدند و افتخار کردند، ۴۵ روز بعد از آن هم بزرگترین عملیات تاریخ دفاع‌مقدس آن زمان «بیت‌المقدس» انجام شد و خرمشهر عزیزمان آزاد شد و رزماندگان ما حدود ۲۰ هزار نفر اسیر از دشمن گرفتند و این خروجی وحدت نیرو‌های مسلح بود.

معروفی عنوان کرد: در دفاع مقدس هیچ‌کس روی شانه‌اش نگاه نمی‌کرد، همه نگاه‌شان به وجود، اراده، ارادت، ذهن، اندیشه، مقاومت و ایستادگی‌شان در مسیر حق بود و امروز اگر بخواهیم، این اقتدار را حفظ کنیم و به اوج برسیم باید این خروجی دفاع مقدس را در کشور عملیاتی کنیم.

وی تاکید کرد: وحدت رمز موفقیت و تولید قدرت است، وحدت یعنی امنیت و همه چیز ذیل امنیت است، اگر وحدت نباشد، انشقاق به‌وجود آید، امنیت به وجود نمی‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان کشور خطاب به دشمنان اظهار کرد: ما سه لشکر الهی نداریم، ما یک لشکر الهی هستیم تحت امر یک امام، رهبر و فرمانده برای اجرای احکام الهی و نوکری به ملت بزرگ ایران.

معروفی اضافه کرد: ما یک لشکر با ماموریت مجزا، اما با اراده قوی در اجرای رسالت و ماموریت نسبت انقلاب اسلامی و ملت بزرگ و عزیزمان هستیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در ۲۹ شهریورماه جاری مبنی بر اینکه یکی از خروجی‌های دفاع‌مقدس، ایمن‌سازی‌ست، افزود: دشمنان ما بدانند همان‌طور که در دفاع‌مقدس، رزمندگان سلحشور و مومن و از خود عبور کرده، کشور، ملت ایران و انقلاب را ایمن کردند، امروز هم نیرو‌های مسلح ما قوی‌تر، به‌روزتر، منسجم‌تر، فن‌آورتر و دقیق‌تر شده‌اند و هم خودشان هوشمند هستند و هم ابزار و موشک‌شان برای دفاع از ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی هوشمند است.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان کشور ابراز داشت: مطمئن باشید، دشمنان ما محاسبه‌گر هستند و این وحدت و آمادگی را می‌بینند و می‌دانند و دست به حماقت نمی‌زنند، اگر زمانی دست به حماقت بزنند و احمقانه عمل کنند، در آن نقطه و مکانی که حماقت بکنند، گورستان ابدی آن‌ها خواهد شد و این بازدارندگی بزرگ ملت بزرگ‌مان به وسیله فرزندان آن‌ها در نیرو‌های مسلح مقتدر، مومن، با اراده و با ارادت است.

معروفی اضافه کرد: این قدرت از خروجی دفاع‌مقدس است که امروز به‌منصه ظهور رسید در حالی که در دفاع‌مقدس حتی فشنگ ریز و سیم خاردار نداشتیم، اما امروز این نیرو و نیرو‌ها به فرمان امام شان امروز فضا و هوا و زمین و دریا به وسیله موشک نقطه‌زن و پهباد و زیردریایی هوشمند برای دشمن مسدود است.

وی عنوان کرد: دشمن جرات نمی‌کند، خودش را به ملت ایران بزند و به همین علت به جنگ نرم و عملیات روانی، ادراکی و شناختی با بستر فضای مجازی روی آورد که قدرت تخریب بیشتر و هزینه کمتری برای دشمن دارد.

این یادگار دوران دفاع‌مقدس اظهار داشت: مسؤلیت ما در جنگ نرم سنگین است، این دشمن قابل اعتماد، قابل پیش‌بینی و قابل اطمینان هم نیست.

معروفی ادامه داد: امروز دشمن ما باخته است و جنگ نرم را محور اصلی گذاشت و جنگ عملیات روانی، ادراکی و شناختی روی قلب، اراده، ارادت، ذهن، ذائقه، تمایلات، رفتار و شجاعت ما تاثیر می‌گذارد و ملتی که شجاعتش گرفته شود، بازوانش قدرت عمل ندارد و این هدف دشمن در جنگ نرم است.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند، پراکندگی به‌وجود آید تا تولید قدرت نشود، از این رو وظیفه ما اینجا خیلی سخت است، نیرو‌های مسلح به‌عنوان سنگر مستحکم انقلاب در این صحنه سخت، سنگر، جان پناه و سد بلای ملت ایران هستند، هر بلایی به ما برسد.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان کشور ابراز داشت:، اما در جنگ نرم، نخبگان، مسؤولان، چهره‌های فرهنگی و سیاسی باید مراقب باشند و آنجا بجنگند و همان‌طوری که جنگ نابرابر را به پیروزی رساندیم در این جنگ نرم هم باید آفند و عملیات و هجوم کنیم، نه اینکه دشمن ما را پاسخگو کند بلکه ما باید آفند کنیم و دشمن را پاسخ‌گو کنیم.

معروفی بیان کرد: چطور در یک شبکه خارج‌نشین تلویزیونی برای ملت ایران، فحشا و منکر و برهنگی را تبلیغ می‌کنید، اما در شبکه‌ای که مادر او در کشور‌های عربی‌ست، جرات چنین کاری را نمی‌کنید و با پوشش اسلامی حرف می‌زنید.

وی با اشاره به اینکه برهنگی و بی‌دینی را برای ایران تجویز کرده‌اند از فعالیت ۳۰۰ شبکه فارسی زبان در دنیا سخن به‌میان آورد و اضافه کرد: هیچ‌کدام از این شبکه‌ها در شبکه عربی خود جرات نمی‌کنند، یک خانم یا دختر برهنه را نشان دهند، اما در شبکه‌های فارسی فقط برهنگی و هرزگی را ترویج می‌کنند یعنی مقابله با انقلاب اسلامی.

معروفی ادامه داد: مسؤولان در این جنگ نرم باید همه را با علم رسانه توجیه کنند و بستر فضای مجازی را برای ملت ایران تسخیر کنند، تسخیر فضای مجازی از تسخیر خاک مهمتر است تا قلوب ملت و بچه‌های ما را مورد هجمه قرار ندهد.

وی همچنین از امام‌شناسی، دشمن‌شناسی، حفظ وحدت و جهاد شبانه‌روزی به‌عنوان راهکار‌های مقابله با جنگ نرم نام برد و گفت: حفظ وحدت از آب و نان برای ما واجب‌تر است، زیرا یکی از راهبرد‌های اصلی دشمن انشقاق است.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان کشور تصریح کرد: جهاد شبانه‌روزی به فرموده امام‌مان برای خدمت بی‌منت به‌ملت و بازکردن گره‌های مشکل مردم که شدنی‌ست.

معروفی عنوان کرد: سفر اقتداری رئیس جمهوری در سازمان ملل همه غیرت ملت ایران بود، پارسال تصویر حاج قاسم به‌عنوان غیرت ملت ایران را بالا برد و امسال هم قرآن را به‌عنوان همه حقیقت دین بالا برد و از ملت، شرف و عزت ملت ما مطالبه‌گری کرد و دشمن را در لانه و خانه خودش به چالش کشید، این شجاعت را قدر بدانیم، سیاسی‌کاری نکنیم، زیرا این عظمت ملت ایران است.

همه راه‌های نفوذ دشمن را بسته‌ایم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نیرو‌های مسلح استان کرمان امروز هم مثل همه روز‌های قبل اقتدار خود را در این رژه به نمایش می‌گذارند.

سردار محمدعلی نظری ادامه داد: امروز نیرو‌های مسلح ما در همه عرصه‌ها در زمین، هوا و دریا همه راه‌های نفوذ را بر روی دشمن بسته‌اند، جغرافیای سرزمینی دشمن تنها راه نفوذی که پیدا کرده است، منفذ تاثیرگذاری بر افکار، قلب‌ها و دل‌های مردم و نسل جوان ماست، نشان هنده اقتدار، توانمندی و بالندگی نیروهیا انتظامی و نظامی کشور است.

وی افزود: از همین تریبون اعلام می‌کنیم همان‌طور که دشمن در دفاع مقدس حتی یک وجب نتوانست از خاک کشور ما را تسخیر کند و ما به تمامیت ارضی و شکوفایی رسیدیم، در بحث تدوین جهاد تبیین و جنگ ترکیبی هم نیرو‌های نظامی و انتظامی در کنار سایر دستگاه‌ها نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کنند و با تمام وجود در کنار سایر دستگاه‌ها نگذاریم هیچ کدام از جوانان ما به دام دشمن بیفتند و یا در این راه کشته شوند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار