امام جمعه اراک
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رمز پیروزی و استمرار انقلاب وحدت و همدلی در جامعه بوده و آنچه می‌تواند جامعه را در برابر توطئه‌های دشمنان حفظ و بیمه کند، وحدت و یکپارچگی است.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 29 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی روز جمعه اراک با تبریک هفته وحدت به رهبر معظم انقلاب، امام عصر(عج)، مردم کشور و مسلمانان جهان، افزود: مسلمانان جهان مشترکات بسیاری در حوزه امنیت و اقتدار دارند و باید با وحدت و همدلی از این مشترکات در برابر توطئه‌های دشمنان، آمریکا و اسرائیل، دفاع و ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: همچنین ملت ایران اسلامی در نقاط مختلف کشور با تفاهم و همدلی باید از اقتدار و وظایف ملی در برابر آمریکا و اسرائیل دفاع کرده و نباید آب در آسیاب دشمن ریخته شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: ملت ایران اسلامی باید در برابر منافقان، اشرار، داعش و وهابیت ایستادگی کنند و در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه و اهل سنت کشور نیز باید با یکدیگر وحدت عمل و کلمه داشته باشند و از آب به آسیاب دشمن ریختن، جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: ۶۰ کشور از مجموع ۲۰۰ کشور جهان مسلمان است و بسیاری از مناطق حساس از نظر حمل و نقل بین‌المللی و دریایی در اختیار این کشورها قرار دارد که باید تلاش کنند از ایجاد تفرقه توسط دشمنان در بین‌ آنان جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک با گرامیداشت یاد شهدای اسلام و هفت هزار و ۲۰۰ شهید استان، افزود: شهدا مایه عزت و شرف جمهوری اسلامی است و کشور به برکت رهبری و خون شهدا اکنون در حوزه‌های علمی و تسلیحاتی در اوج قله‌های قدرت قرار دارد.

آیت الله دری نجف آبادی، با تبریک بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ابتدای مهرماه، گفت: جوانان و نوجوانان، آینده‌سازان کشور هستند و معلمان و مربیان در مدارس باید تمام تلاش خود را برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور به کار بسته و زمینه تربیت نسل انقلابی را در کشور فراهم کنند.

وی ادامه داد: جوانان و خانواده‌ها، سرمایه‌های کشور هستند و نباید تحت تاثیر دشمنان و غربی‌ها قرار گیرند و عزت و شرف خود را با غربی‌ها گره زنند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: مشخص شدن مرز عفاف و حجاب و خانواده مورد تاکید اسلام خانواده مایه عزت و شرف جامعه است و این مهم باید رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در استان مرکزی ماه ربیع‌الاول را ماه عظمت و اقتدار عنوان کرد و افزود: تقارن ماه ربیع الاول با ماه مهر و بازگشایی مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، هفته دفاع مقدس و مقاومت برای کشور مبارک و از برکات بسیاری برخوردار است.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و پلاسکو، تبریک پرتاب ماهواره نور سه در فاصله ۴۵۰ کیلومتری فضا و تاکید مجلس خبرگان رهبری برای حضور در پای صندوق‌های رای، از دیگر محورهای خطبه‌های عبادی سیاسی روز جمعه اراک بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار