امام جمعه خرمآباد گفت: اقتدار، صبر و توکل پیروزی را برای مردم فلسطین رقم خواهد زد و این ضربه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی غیر قابل ترمیم است.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 27 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار دست اندرکاران کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با رهبری، اظهار کرد: این روز روزی به یاد ماندنی بود، دیدار با ایشان و سخنان گهرباری که ایراد فرمودند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «یکی از بهترین کار‌ها بزرگداشت شهدا است، کار لازمی است»، البته گفتند: «که کنگره را دیر شروع کردید، لرستان با ارزش‌های متراکمی که دارد، جا داشت کنگره زودتر برگزار شود، کار‌هایی که در راستای کنگره انجام شده کار‌های با ارزشی است، اهداف کنگره در این کار‌ها دیده شده است».

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «مردم لرستان دو صفت خیلی برجسته دارند یکی شجاعت و دیگری دلاوری، و این صفت چه در میدان جنگ و عقیده نمایان است، صفت دوم رفاقت، صداقت و وفاداری است، و من در معاشرت‌های شخصی خودم و صحبت‌هایی که از دیگران نقل شده است، این صفت را لمس کرده‌ام، در دیدار با مرحوم سید حسن طاهری خرم‌آبادی، شهید سید فخرالدین رحیمی، دکتر سید جعفر شهیدی، شهید بروجردی و آیت الله روح الله کمالوند خرم آبادی، این صفت را دیده‌ام».

شاهرخی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «همین روح دلاوری موجب شد لرستان در زمان رژیم پهلوی اول مورد ظلم واقع شود، تاریخ استان دو رویه دارد یکی مظلومیت دوم حماسه سازی بعد از انقلاب اسلامی است، و باید این دو رویه برای نسل جوان بیان شود، مسوولان استانی و کشوری همکاری کنند دو رویه تاریخ لرستان این میراث گذشته به نسل‌های آینده منتقل کند و باید این راه را با قدرت پیمود، راهی که نیاز به تبیین دارد».

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مسئله جهان اسلام غزه و فلسطین است، گفت: در مورد غزه مظلومیت مردم فلسطین در مقابل ددمنشی رژیم اشغال‌گر و حامیانش و نکته دوم اقتدار، صبر و توکل قابل توجه است.

امام جمعه خرمآباد خاطرنشان کرد: اقتدار، صبر و توکل پیروزی را برای مردم فلسطین رقم خواهد زد و این ضربه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی غیر قابل ترمیم است.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: رژیم غاصب اسرائیل با وجود مخوف‌ترین سازمان اطلاعاتی، پیشرفته‌ترین گنبد آهنین که موشک را تا ۷۰ کیلومتر رد یابی می‌کند، دیوار آهنین یک میلیارد دلاری، بالن‌هایی که در ارتفاع محیط اطراف را می‌بیند، هواپیمای اف ۳۵آمریکایی، پهباد و ماهواره اختصاصی مورد حمله مجاهدان فلسطینی قرار گرفت، اینکه مقام معظم رهبری این ضربه را غیر قابل ترمیم عنوان کردند؛ چون مجاهدان فلسطینی با این وضع در اسرائیل نفوذ کردند.

شاهرخی بیان کرد: رژیم اشغالگر دیوار آهنین را احداث کرد تا مردم جنوب سرزمین اشغالی در آرامش باشند، اما در ساعت ۶ و ۲۹ دقیقه ۱۵ مهرماه رزمندگان مجاهد فلسطینی ۳ هزار راکت را پرتاب کردند و هیمنه گنبد آهنین را شکستند، از دیوار یک میلیارد دلاری عبور کردند، تجهیزات و پایگاه‌های نظامی را منهدم کردند، به پایگاه نظامی حمله کردند و فرماندهان را در منزل یا محل کار دستگیر کردند و تانک‌ها مرکاوا را مورد هدف قرار دارند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری می‌گویند: «دنیای آینده دنیای فلسطین است و نه دنیای اسرائیل»، درست است و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: شاه رفتنی است و آمریکای هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، جانشین خلف ایشان هم فرمودند: «که آینده از آن مبارزان فلسطینی است». باید جزئیات را برای نسل جوان بیان کنیم که یک طرف با چه امکاناتی و طرف دیگر با تکیه بر ایمان و حمایت معنوی انقلاب اسلامی چگونه مبارزه می‌کند و قدس به دست مسلمانان خواهد افتاد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به به برگزاری کنگره ۶۵۵۵ شهید استان در ششم آبان ماه، گفت: همه باید در برگزاری کنگره همکاری کنند، از مردم گرفته تا نهادها، اصناف و اقشار مختلف، باید به بهترین شکل ممکن رسم میزبانی را به جا بیاوریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه کنگره شهدا لرستان مورد قبول رهبری بود، بیان کرد: این کنگره باید به خوبی برگزار شود، البته این آغاز راهی است برای اینکه سبک شهدا در بین اقشار مختلف تبلیغ و ترویج شود و نسل جوان با راه شهدا آشنا شوند و این سبک در رفتارشان نمایان شود.

وی به پایان ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس و نمایندگانش هم در کشور و هم در استان‌ها از جایگاه مهمی در پیشرفت در همه عرصه‌ها برخوردار است، و حقیقتا مجلس در کنار دیگر قوا در طرح‌ها، لوایح، بودجه و برنامه توسعه خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کرده است. البته سهم استان‌ها در بهره‌مندی متفاوت است، برخی از پیشرفت بیشتری و برخی هم از پیشرفت کمتری برخوردار هستند که جای بررسی دارد.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: پیشرفت و سازندگی استان‌هایی که نمایندگان، مجریان و دستگاه قضا در آن‌ها در طراز انقلاب اسلامی بوده، بالاتر بوده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: به عبارتی مردم ما در انتخاب داوطلبان نمایندگی مختار هستند، اما مردمی که در یازده دوره نمایندگانی انتخاب کردند که متعهد، متخصص، دانا، توانا بودند و در خدمت‌گزاری به مردم فعال و سخت کوش بوده‌اند، و مجموع نمایندگان همدل و وحدت داشته‌اند، پیشرفت بیشتری دارند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار