امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی مردم توانایی گازکشی منازل خود را ندارند گفت: از آنجا که مراجعات زیادی به دفتر ما در این زمینه می‌شود، برای حل این مسئله می‌توانید وام بدهید و اقساط آن را روی قبض بیاورید تا فشاری به مصرف کننده وارد نیاید.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 12 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه امروز در دیدار مدیرعامل و کارکنان شرکت پخش نفت با بیان اینکه مسئله پخش و پالایش در جغرافیای ملی آخرین مرحله چرخه وزارت نفت است، اظهار داشت: اگر این درگاه موفق باشد وزارت نفت هم موفق است به همین خاطر در عرصه بین‌الملل و جغرافیای ملی معاونت پخش و توزیع، معاونتی استراتژیک است.

وی با اشاره به نقش واسط شرکت پخش در این زنجیره افزود: باید شرایط طوری رقم بخورد که هم مدیریت کلان نظام و هم مدیریت وزارت نفت و رضایتمندی مردم توسط این مجموعه ایجاد شود و در این راستا، نیاز به یک بانک جامع اطلاعاتی و آمار مصرف مورد نیاز کلان کشور به اضافه ۱۰ درصد اضافه‌تر برای مدیریت توزیع و مصرف است تا بخش تولید هم تکلیف خود را در خصوص میزان تولید بداند.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه نیاز است بخشی از مصرف ما به سمت مصارفی غیر از انرژی فسیلی برود و بیشتر به سمت انرژی برق حرکت کنیم، عنوان کرد: در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی و از همه مهمتر مدیریت وجود دارد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر هوشمندانه عمل کردن در حوزه ذخائر گفت: از آنجا که ذخایر ما در کرانه‌ها قرار دارد منابع در معرض دید قرار می‌گیرد که از نظر پدافند غیرعامل مشخص است بنابراین باید به سمت ذخایر زیرزمینی برویم تا از دید خارج شود و همچنین هدر رفت نفت و گاز را کم می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: هدر رفت منابع سطح‌الارضی یک ده هزارم است و در بوشهر نیز این طرح آغاز شد، اما به دلایل گران بودن ادامه پیدا نکرد، اما باید بتوانیم با مدیریت، به فکر آینده نظام باشیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی مردم توانایی گازکشی منازل خود را ندارند گفت: از آنجا که مراجعات زیادی به دفتر ما در این زمینه می‌شود، برای حل این مسئله می‌توانید وام بدهید و اقساط آن را روی قبض بیاورید تا فشاری به مصرف کننده وارد نیاید.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر خطاب به کارکنان شرکت پخش نفت گفت: در خصوص منازل تخریبی شرکت نفت و برخی با متراژ بسیار پایین در استان، گزارشی تهیه شود تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم در این خصوص با وزیر مربوطه صورت پذیرد.

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر حفظ هرچه بیشتر این ثروت خدادادی یادآور شد: باید بتوانیم فرآورده‌های ارزش افزا و صنایع تبدیلی بیشتری داشته باشیم و این نفت را به فروش برسانیم تا توسعه ایجاد شود.

وی در پایان افزود: با توجه به نگرانی مردم از توزیع نفت، تدبیری شود در مناطقی که گاز کشیده نشده شرایط تأمین نفت به خوبی در زمستان فراهم شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار