فرمانده سپاه امام رضا (ع) خبر داد؛
فرمانده سپاه امام رضا (ع) از تولید پهپادهای شناسایی و زراعی توسط بسیجیان خراسان رضوی خبر داد و گفت: بسیج در عرصه‌های دفاعی و نظامی محور استراتژیک نظام در ایجاد امنیت داخلی و دفاع خارجی است.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 19 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، سردار سرتیپ پاسدار سیدهاشم غیاثی در نشست خبری هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بسیج مولود امام و انقلاب است و حدود چهل وچهار سالی که از عمر پربرکت بسیج می‌گذرد بیشتر پی به این واقعیت می‌بریم که اماممان برای برقراری حکومت اسلامی و اهداف دراز مدتشان طبیعتاً نهادهایی را از جمله بسیج تشکیل دادند و امروز ما کارکردهای بسیج را در همه عرصه‌ها شاهد و ناظر هستیم.

وی افزود: بسیج در همه عرصه‌هایی که نیاز نظام و انقلاب بود حضور موثر و نقش‌آفرینی را ایفا کرد امروز بسیج در بین همه تشکل‌ها و سازمان‌های دنیا از انعطاف ویژه سازمانی برخوردار است و متناسب با شرایط انقلاب اسلامی آرایش می‌گیرد.

سردار غیاثی گفت: بسیج در عرصه‌های دفاعی و نظامی و در واقع بسیج محور استراتژیک نظام در ایجاد امنیت داخلی و دفاع خارجی است، در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های علمی و پژوهشی در یک کلام در همه عرصه‌ها متناسب با نیاز نظام و انقلاب آرایش می‌گیرد و در میدان حضور نقش‌آفرینی و پررنگی را دارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه مجموعه فعالیت‌های بسیج را در قالب 11 قرارگاه پیش بینی و تاکیدکرد: در طول یک سال گذشته در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی سازماندهی و به کارگیری 5 هزار و800 گروه جهادی در سطح استان فعال بودیم که ظرفیت بالایی است و بدون هیچ توقعی در جای جای استان کار جهادی خود را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد یک هزار و840 کارگاه اشتغال و اشتغال 3724 نفر از محل اعتبارات تبصره 16 به مبلغ 174 میلیارتومان ، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی به ارزش تقریبی 400 میلیارد تومان که شامل 38 پروژه آب و خاک و کشاورزی و 24 پروژه آبرسانی، 1058 مورد احداث و تکمیل مسکن محرومین، 60 پروزه راهسازی ،53 هزار مورد خدمات بهداشتی ودرمانی است.

وی بخش دوم فعالیت‌های بسیج را در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی، کمک به محرومین و تامین امنیت غذایی به ارزش تقریبی 54 میلیارد تومان در طول یک سال گذشته عنوان کرد و افزود:450 هزاربسته معیشتی، بیش از دو هزار بسته جهیزیه ،5 هزار سبد ورزشی، اجرای 129 طرح پنل‌های خورشیدی از دیگر اقداماتی است که در گستره استان انجام دادیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) اذعان کرد: در حوزه قرارگاه علمی پژوهشی نیز تلاشمان همواره این بوده که از محصولات فناورانه و حل مسائل عرصه علم و پژوهش و همچنین تکمیل زنجیره ایده به پدیده و پدیده به ثروت که در این یک سال 28 میلیارد تومان کار حمایتی از محصولات فناورانه را انجام داده ایم.

غیاثی تصریح کرد: پروژه توربین‌های خانگی به ارزش 10 میلیارد تومان‌، در حوزه تجهیزات پزشکی تولید محصول تروکار برای عمل‌های لاپاروسکوپی به ارزش 10 میلیارد تومان که برای اولین بار در داخل کشور بوده است. همچنین پروژه تولید پهپادهای شناسایی و زراعی به ارزش 5 میلیارد تومان و پروژه تولید بذر ویژه گندم به ارزش 3 میلیارد تومان از جمله اقدامات دیگر بسیج است.

وی گفت: در ذیل قرارگاه پژوهشی 70 پایگاه علمی در سطح استان را راه‌اندازی کردیم و درصدد توسعه این پایگاه‌ها هستیم.

غیاثی بابیان اینکه امروز در هر شهرستان ، یک خانه نخبگان بسیج در جهت شناسایی و حل مسئله داریم،افزود: هم اکنون 10 مرکز رشد و نوآوری در سطح استان در ذیل بسیج در حال فعالیت هستند همچنین در موضوع قرارگاه امنیتی و دفاعی، هم اکنون 300 گروه گردان امام علی(ع)، بیت المقدس، امام حسین(ع)، و کوثر از بسیجیان سازماندهی شدند و همچنین 20 هزار بسیجی جهت تامین امنیت حرم امام رضا(ع)در 8 شیفت خواهران و برادران سازماندهی شده‌اند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: امروز ما 145 هزار گشت محله محور جهت آسایش هم وطنان در تعامل با عزیزان فراجا انجام می‌دهیم، در موضوع قرارگاه فضای مجازی نیز دوره‌های سواد رسانه‌ای را طی یک ساله در سطح استان برای 800 هزار نفر برگزار کردیم، رونمایی از 3 بازی موبایلی و اجرای فراگیر 12 گویش سایبری در سطح بین‌المللی، اعزام 25 هزار نفر اردوی راهیان نور از برنامه‌های دیگر ما است همچنین هزار و 814 مورد تسهیلگری خدمات به زوج‌های نابارور،55 کلینیک ،رونمایی تقریض رهبر انقلاب از کتاب خاتون و خانطومان، 6 هزار و200 پایگاه مقاومت درگستره استان، بالغ بر6 هزار و200 برنامه ،انجام 7 عملیات بزرگ در پایگاه‌ها انجام دادیم، تولید 15 اثر فاخر ،اجرای دو کنگره ملی شهدا در استان ،اجرای جشنواره رسانه ای ابوذر ،احیای 20 واحد صنعتی و حفظ و احیای اشتغال درقالب بسیج صنعت از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های سپاه امام رضا(ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار