کد خبر: ۱۱۳۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 20 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: دانش آموزان از جمله آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و با تلاش دستگاه های ذیربط باید میزان آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش به کمترین میزان ممکن برسد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اهمیت حوزه پیشگیری در جامعه را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه برنامه ریزی مسئولان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید منتهی به کاهش آسیب های اجتماعی شود، افزود: پیشگیری از وقوع جرم، وظیفه مهمی است که همه مدیران و مسئولان نسبت به تحقق آن در جامعه مسئولیت دارند.
رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، موضوعی فراقوه ای است که همه دستگاه های اجرایی و نهادها و ارگان ها، به ویژه اداراتی که با جامعه ارتباط بیشتری دارند، با نظارت دستگاه قضایی استان در آن نقش مهم و موثری بر عهده دارند.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری، با انتقاد از وضعیت نامناسب خشونت های کلامی در استان، تصریح کرد: با مدیریت گفتار و کنترل خشونت های کلامی، بسیاری از جرائم خشن نیز کنترل خواهد شد که این مساله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: مدیران محترم دستگاه های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، متعهدانه و مسئولانه به مساله مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کنند تا ان شاء ا... کاهش آسیب ها در جامعه را شاهد باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: مدیران استان توجه داشته باشند که مساله پیشگیری از وقوع جرم امری ضروری است و باید به آن به عنوان امری واجب پرداخته شود که در این راستا شایسته است مدیران کل ادارات استان با تلقی موضوعات مطروحه در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان امری مهم و واجب، شخصاً در جلسات فصلی این شورا شرکت کنند.
گفتنی است در ادامه حاضرین در نشست، به بیان نظرات خود در خصوص موارد مطروحه در جلسه پرداختند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار