۳۲۴ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محور‌های جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها، راهدارخانه‌ها و به همراه تجهیزات و ماشین آلات استقرار یافتند.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 02 February 2024

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی بارش برف و کولاک، وزش تندباد‌های موقتی، کاهش محسوس دما، کاهش میدان دید و لغزندگی محور‌ها و معابر شهری و روستایی در مناطق غرب، شمال و جنوب استان و با شدت بیشتر در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، فریدن، بویین میاندشت، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نطنز، بخش میمه و مناطق و محور‌های جاده‌ای مرزی بین استان اصفهان و استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهکیلویه و بویر احمد تیم‌های امدادی استقرار یافتند.


منصور شیشه فروش با بیان اینکه هواشناسی استان اصفهان در این زمینه هشدار سطح زرد برای سایر مناطق استان با وزش تندباد‌های لحظه‌ای صادر کرده است افزود: کاهش نسبی میانگین دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در همه مناطق استان به ویژه غرب و ارتفاعات از روز جمعه تا روز یکشنبه پیش بینی شده است.


وی با اشاره به لزوم استقرار تجهیزات امداد زمستانی و ماشین‌آلات سنگین و برف روبی در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی با دپوی نمک و شن گفت: تقویت امکانات امدادی و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران ضروری است.


شیشه فروش با اشاره به لزوم رعایت اصول ایمنی تردد در محور‌های جاده‌ای تقویت تجهیزات امداد زمستانی و زنجیر چرخ در خورو‌های سبک و سنگین با نظارت پلیس راه و راهداری گفت: اجرای طرح‌های کاهش خطر ناشی از کولاک و تند باد‌ها با استحکام بخشی به سازه‌های گ ناپایدار در برابر تندباد ضروری است.


وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات، حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحد‌های دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر کاهش دما، یخ زدگی و تندباد گفت: رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گاز سوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، کارگاه‌ها، معادن، مساجد، محل‌های اقامت و؛ و نیز صرفه جویی در مصارف گاز در همه بخش‌های مصرف ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار