نتایج قطعی انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ برای حوزه‌های انتخابیه چهارگانه استان سمنان مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ 03 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، بر این اساس "علی اکبر علیزاده بِرُمی" نماینده مستقر این حوزه انتخابیه توانست با کسب اکثریت آرا به حضور خود در خانه ملت استمرار بخشد. نماینده منتخب در این حوزه انتخابیه توانسته است 11 هزار و 147 رأی را به خود اختصاص دهد.

انتخابات امسال در حوزه انتخابیه دامغان در مجموع 35 هزار و 272 رأی دهنده داشت که با این احتساب 31.6 درصد مجموع آرا به عنوان نماینده منتخب راهی مجلس دوازدهم شود.

همچنین محسن دارابیان توانست 9 هزار و 118 رأی از مجموع آرای مأخوزه را کسب کند و حجت‌الاسلام علی ملاکاظمی نیز با کسب پنج هزار و 752 رأی از مجموع آرای اخذ شده سومین داوطلب حوزه انتخابیه دامغان از نظر تعداد آرا شد.

عباس گلرو تکرار شد/سمنانی‌ها سنت شکنی کردند

نتایج قطعی انتخابات مجلس در سال 1402 برای حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه نیز مشخص شد.

بر این اساس "عباس گلرو" نماینده مستقر این حوزه انتخابیه توانست به عنوان منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه برگزیده شد.

گلرو توانست به 29 هزار و 455 رأی از مجموع 64 هزار و 620 رأی صحیح، برای یک دوره چهارساله دیگر راهی بهارستان شود.

این در حالی است که از مجلس ششم به بعد، تا کنون همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تک دوره‌ای بودند.

احمد عجم کاندیدای منتخب در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی

در شاهرود و میامی هم احمد عجم 35 هزار و 845 رأی از مجموع آرای مأخوذه را کسب کرده و به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس دوازدهم راهی بهارستان شود.

در این حوزه انتخابیه علی اصغر خانی، نماینده مستقر با 22 هزار و 750 رأی در رتبه دوم جای گرفت تا شاهرود و میامی هم نماینده جدیدی را به مجلس بفرستد.

احمد عجم سوابقی چون استانداری قزوین در دولت دهم، سرپرستی استانداری سمنان و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان را در کارنامه خود دارد.

رأِی مردم گرمسار و آرادان به یاسر عربی"

همچنین یاسر عربی با کسب بالاترین آرا، منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس دوازدهم شده و به عنوان نماینده منتخب این حوزه انتخابیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خردادماه امسال وارد خانه ملت می‌شود.
وی توانست در این حوزه انتخابیه 17 هزار و 681 رأی از مجموع آرای مأخوذه را کسب کرده و به عنوان نماینده منتخب معرفی شود.

یاسر عربی که کارنامه شهرداری گرمسار را نیز دارد، به عنوان کاندیدای مستقل وارد کارزار انتخاباتی شده است، اما گروه‌های اصلاح‌طلب از وی حمایت کردند.

مشارکت 47.6 درصدی مردم استان سمنان در انتخابات

47.6 درصد مشارکت در استان سمنان فراتر از همه پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها بوده و نشان داد که مردم قادرند همه معادلات و محاسبات را به یکباره تغییر دهند. موضوعی که روز گذشته احمد ریواده رئیس ستاد انتخابات استان سمنان نیز به آن اشاره کرده بود.

سمنانی‌ها در حالی در انتخابات روز گذشته 46.7 درصد مشارکت داشتند که این رقم در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی 46.2 درصد بوده است.

بر این اساس مشارکت مردم در انتخابات امسال نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 4 دهم درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری به عنوان نماینده منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری بالاترین آرا را کسب کرد.

همچنین یاسر عربی در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان، عباس گلرو در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، علی‌اکبر علیزاده بِرُمی در حوزه انتخابیه دامغان و احمد عجم در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی به عنوان نماینده منتخب راهی بهارستان شدند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار