رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم گفت: ۱۱۸ مبلغ اعزامی و بومی، در قالب طرح ضیافت بهاری امسال در ۲۳ بقعه متبرک استان مشارکت دارند.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸ 22 March 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی روز جمعه در گفت و گویی ضمن اشاره به اجرای طرح ضیافت بهاری در بقاع متبرک استان قم طی نوروز ۱۴۰۳ و رمضان ۱۴۴۵ اظهار کرد: بر این اساس ۲۶ عنوان برنامه در قالب طرح مذکور در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

وی افزود: غبارروبی و نظافت ۳۴ بقعه پیش از شروع ماه مبارک به انجام رسید همچنین فضاسازی محیطی متناسب با رمضان و نوروز هم در این اماکن صورت گرفت.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه در پنج بقعه قم امکان اسکان موقت و شبانه زائران و مسافران نوروزی فراهم شده است گفت: حرم‌های مطهر امامزادگان شاه سید علی(ع)، جمال‌الدین(ع)، پنج امامزاده، جعفر شهید(ع) و جعفر(ع) روستای زواریان، پنج بقعه‌ای هستند که زائرسراهای آنها برای استفاده خانوادگی و کاروانی مهیاست.

او ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان جمال غریب(ع)، چهار امامزاده(ع)، شاه سید علی(ع)، ابواحمد(ع) و موسی مبرقع(ع) هم در نوروز امسال میزبان بازارچه‌های شمیم خدمت هستند و طرح قرار دوازدهم نیز در هشت بقعه، اجرایی می‌شود.

صمدانی از برپایی خیمه معرفت با محوریت هفت بقعه و مکان مقدس خبر داد و گفت: بوستان علوی، بوستان هاشمی، میدان آستانه و آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(ع)، موسی مبرقع(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم و جعفر(ع) روستای زواریان، محل برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون هستند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به فعالیت ۱۱۸ مبلغ اعزامی و بومی در ۲۳ بقعه متبرکه طی ماه رمضان امسال گفت: آیین جزء خوانی قرآن کریم در ۱۲ بقعه، جلسات تفسیر در پنج بقعه و محفل انس با قرآن در ۲۰ حرم مطهر امامزادگان استان قم تدارک دیده شده است.

او به برپایی ضیافت افطاری ساده در هشت بقعه متبرکه استان قم اشاره و ابراز کرد: امسال برنامه‌های دعاخوانی مناجات در چهار بقعه متبرکه برگزار می‌شود همچنین ویژه برنامه سحرگاهی سیمای مرکز قم با عنوان «تسبیح سحر» هم از جوار آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع(ع)، شاه سیدعلی(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، علی بن جعفر(ع) و جعفر شهید(ع) روی آنتن می‌رود.

صمدانی افزود: مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) هم امسال در ۱۴ بقعه برنامه‌ریزی شده و در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز ۱۵ بقعه مراسم جشن و شادی خواهند داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به ویژه برنامه احیای لیالی قدر در ۱۵ بقعه متبرکه عنوان کرد: حرم مطهر ۱۷ امامزاده استان هم میزبان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام علی(ع) می‌شوند.

او از برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی در ۱۴ بقعه خبر داد و افزود: نماز عید فطر هم قرار است در هشت بقعه متبرکه اقامه شود.

صمدانی از فعالیت مراکز افق و واحدهای فرهنگی ۱۸ بقعه متبرک در فضای مجازی و در قالب طرح ضیافت بهاری خبر داد و گفت: امسال از محل خیرات، موقوفات و بقاع متبرک، هشت هزار قرص نان و ۱۲ هزار پرس غذای ساده (ساندویچ) در بین زائران توزیع می‌شود ضمن اینکه برای طبخ و توزیع ۳۵۰۰ پرس غذای گرم افطاری هم برنامه‌ریزی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار