معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به بهره‌برداری بلوار حضرت جعفر طیار(ع) در فاز پنجم محور عمار یاسر در روزهای اخیر، گفت: مسیر شمال به جنوب این محور در ادامه تونل غدیر به سمت خیابان شهیدان فاطمی با درخواست پلیس راهور بازگشایی نشده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ 24 March 2024

به گزارش تابناک قم، رضا خانه‌زاد یزدی در گفتگویی کارکرد ترافیکی کامل محور عمار یاسر را با اجرای کامل پروژه تا میدان سپاه و توزیع بار ترافیکی در محور جمهوری اسلامی با احداث تقاطع غیرهمسطح در این میدان دانست و اظهار داشت: توزیع بار ترافیکی شمال به جنوب شهر قم در این محور قطری و مرکزی ترافیکی شهر قم و کاهش بار ترافیکی در مسیرهای موازی از کارکردهایی است که با تکمیل محور و استفاده بیشتر شهروندان از آن محقق خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی کامل ادامه مسیر تونل غدیر جهت بهره‌برداری و بازگشایی مسیر گفت: مسیر شمال به جنوب این محور در ادامه تونل غدیر به سمت خیابان شهیدان فاطمی، در این مرحله با دستورالعمل پلیس راهور به‌منظور کنترل بار ترافیکی ورودی بازگشایی نشده و صرفاً تراز همسطح از تقاطع شهید اوسطی در بلوار معلم تا خیابان شهیدان فاطمی در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بهره‌برداری از بلوار حضرت جعفر طیار(ع) در فاز پنجم محور عمار یاسر را مرحله نخست این پروژه اعلام و اضافه کرد: در تقاطع این محور با خیابان شهیدان فاطمی ایجاد تقاطع چراغ‌دار هوشمند به‌منظور ایمنی شهروندان و ایجاد انضباط ترافیکی وسائط نقلیه و عابران پیاده به اجرا رسیده است.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به وجود ۳ تقاطع هوشمند چراغ‌دار در این مسیر به‌منظور ایجاد دسترسی‌های مناسب و گذرگاه‌های عرضی ايمن عابر پیاده، ادامه داد: با توجه به حجم ترافیکی و میزان تردد وسائط نقلیه در بخش‌های مختلف محور، تغییر زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رسیدن به بهترین زمان، پس از بهره‌برداری در دستور کار مشاوران پروژه قرار دارد.

وی تکمیل محور تا میدان سپاه را در اولویت‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری قم دانست و گفت: قطعاً با افزایش استفاده شهروندان از بلوار حضرت جعفر طیار(ع)، بار ترافیکی مسیرهای موازی شامل بلوار سمیه و بلوار بسیج نیز کاهش خواهد یافت و امسال نیز با بهره‌برداری از ادامه این محور تا میدان سپاه و احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه، بار ترافیکی این محدوده توزیع مناسبی خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اذعان به ایجاد تراکم مقطعی در تقاطع چراغ‌دار هوشمند خیابان شهیدان فاطمی پس از بهره‌برداری از بلوار حضرت جعفر طیار(ع) و تقدیر از همراهی شهروندان به‌ویژه ساکنین این محدوده شهری، گفت: امیدواریم با شکیبایی و همراهی مردم بتوانیم در مدت‌زمان کوتاهی احداث این محور تا میدان سپاه را به پایان رسانده و حلاوت آن را تقدیم به شهروندان و زائران شهر مقدس قم نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار