گشت‌های نظارتی و پایشی پلیس فتای استان مرکزی برای بررسی دستگاه‌های کارتخوان فروشندگان دوره گرد مستقر شدند.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷ 24 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،کارشناس پلیس فتای استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در زمان‌های رونق بازار ارائه قیمت ارزان‌تر از قیمت‌های عرف موجب جلب توجه افراد و جذب مشتری بیشتر می‌شود بعضی از کلاهبرداران از این ترفند استفاده می‌کنند و در قالب فروشندگی دوره گرد و سیار اقدام به فروش کالایی با قیمت ارزان کرده و با جذب مشتری از غفلت افراد سوء استفاده و کارت‌های بانکی آنها را نسخه برداری (کپی) می‌کنند.

سروان راهزانی افزود: پرونده‌های واصله به پلیس فتا حاکی از آن است که شیادان از این روش برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند و با استنساخ کارت‌های بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی این ایام شیرین را به کام مردم تلخ می‌کنند.

او ادامه داد: پلیس فتا با پیگیری پرونده‌های اسکیمر در راستای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی در سطح استان اقدام به فعال کردن گشت‌های نظارتی و پایشی خود برای بررسی دستگاه‌های کارتخوان مورد استفاده فروشندگان دوره گرد و دستفروش کرده است.

این کارشناس انتظامی در انتها به مردم توصیه کرد اگر قصد مسافرت در تعطیلات نوروز را دارند هنگام خرید از مراکز یا فروشندگان سیار بین راهی شخصاً اقدام به کشیدن کار در دستگاه کارتخوان کرده و رمز کارت را نیز خودشان وارد کنند و از تحویل کارت و اعلام رمز آن به فروشنده امتناع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار