کد خبر: ۱۱۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 21 October 2015
یکی از این مربیان معترض در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: سابقه کار برخی از ما به ۱۰ سال می‌رسد ولی بعد از سال‌ها تلاش حق و حقوق ما نادیده گرفته شد.

وی افزود: کسانی‌که یک سال یا حتی کمتر سابقه کار داشتند نیز استخدام آموزش و پرورش شدند اما در قبال مربیان پیش دبستانی کوتاهی شده است.

این معلم معترض ادامه داد: پس از سال‌ها دوندگی و پیگیری‌های مکرر، سرانجام مجلس تصویب کرد که مربیانی که تا سال ۹۰ الی ۹۱ سابقه کار دارند، چنانچه در صورت داشتن مدرک لیسانس ۴ سال، فوق دیپلم ۵ سال و دیپلمه‌ها ۷ سال سابقه کار داشته باشند، می‌توانند از طریق شرکت در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند.

وی اظهار کرد: قرار بر این شد که آزمون استخدامی در ۱۷ مرداد ۹۳ برگزار و قانون مذکور تا پایان سال گذشته اجرایی شود اما متاسفانه باز هم کارشکنی‌ها مانع به سر انجام رسیدن این مصوبه شد و مجددا قانون تغییر کرد.

این معلم پیش دبستانی گفت: در ۲۸ مرداد قانون حق التدریس در مجلس رای آورد که طبق آن مقرر شد که تا پایان مهرماه سال ۹۴ کلیه مربیان پیش دبستانی استخدام آموزش و پرورش شوند که البته این طرح در همه استان‌ها اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در گیلان متاسفانه بر خلاف وعده‌های داده شده برای جذب ۳۷۵ نفراز مربیان آقا و خانم پیش دبستانی، تنها ۱۰ درصد از این تعداد جذب شدند و ۹۰ درصد مابقی را از آقایان و پرسنل شرکتی استخدام کردند. ما سال‌ها در روستا‌ها با مشقت تدریس کردیم و با هزینه شخصی در مدارس دولتی کار کردیم اما اکنون بعد از این همه سال بلاتکلیف مانده‌ایم.

این معلم معترض ادامه داد: می‌خواهیم بدانیم تکلیف ما که تا سال ۹۰ الی ۹۱ سابقه کاری داریم چیست؟ مگر نه اینکه مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمندشان تاکید کردند که هر چه برای آموزش و پرورش کشور هزینه کنیم کم هزینه کرده‌ایم؟ پس چرا در اجرای قانون و پرداخت حقوق معلمان و مربیان و هزینه‌های مدارس این چنین اجحاف می‌شود؟ اگر کمبود در آموزش و پرورش ندارند چرا در مدارس ما در یک کلاس دانش آموزان چندین پایه مختلف با هم در یک کلاس می‌نشینند؟

وی افزود: چرا برای استخدام از سرباز معلمه‌ا که تازه وارد هستند و هیچ سر رشته‌ای از آموزش و پرورش ندارند جذب می‌کنند؟ چرا مدارس مربیان قرآن، پرورشی و ورزش ندارند؟

چرا در بسیاری از مدارس مدیران و معاونان مدرسه در چند پایه از مقاطع تحصیلی تدریس می‌کنند؟ مگر نه اینکه مدیریت کارش مدیریت است، پس چرا به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها این چنین خیانت می‌کنند؟

گفتنی‌ست؛ تجمع معلمان خانم پیش دبستانی گیلان اکنون مقابل استانداری در جریان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار