رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: علاوه بر گشت در فضای مجازی در فضای واقعی هم در بحث اسکیمینگ در بازارهای روز و دستفروشان، گشت نظارت داریم.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ 30 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، علی‌ کریمی‌کسانی در خصوص نظارت بر فضای مجازی، اظهار کرد: علاوه بر گشت در فضای مجازی در فضای واقعی هم در بحث اسکیمینگ در بازارهای روز و دستفروشان، گشت نظارت داریم.

وی با یادآوری چند مورد کلاهبرداری به ارسال پیامک‌های جعلی همچون ثبت‌نام کالابرگ الکترونیکی، اینترنت رایگان، ابلاغیه قضایی و... اشاره و بیان کرد: با باز کردن لینک این پیامک‌ها جعلی یک بدافزار روی گوشی‌ نصب می‌شود و امکان دسترسی به اطلاعات را دارد که در صورت ورود به این درگاه جعلی و واریز مبلغی، اطلاعات حساب هم در اختیار فرد کلاهبردار قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به ایام ماه رمضان، کلاهبرداری تحت عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند و یا امورات خیریه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و برای جلب رضایت مردم در این فضا مبالغی به‌عنوان نذری و کمک به افراد نیازمند را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این ایام یکی‌دو مورد کلاهبرداری از طریق تلفنی در رابطه با اجاره ویلا و سویت در سطح استان داشتیم که مبالغی از مسافران به‌عنوان بیعانه برداشت شده بود که در ادامه پاسخگوی تلفن مسافران نبوده، لذا در این شرایط حتما حضورا برای رزو ویلا و سویت اقدام کنید.

کریمی افزود: هم‌استانی در صورت مواجه با چنین کلاهبرداری‌های با شمار تلفن 096380 مرکز فوریت‌های پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار