رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرف دو سال ۸۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که یک اقدام بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 05 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، سیدعماد شاهرخی امروز ظهر ۱۶ فروردین ماه در همایش تحقق شعار سال که در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه برای اولین بار سال گذشته ۲۶ هزار تن معادل ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی گندم داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن افزایش پیدا کرد، یعنی تولید گندم نسبت به سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰، ۴ برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در بخش کشاورزی آموزش و ترویج و انتقال یافته‌ها به مزارع داشت، افزود: سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۳۷۰ هزار هکتار در راستای جهش تولید دیمزار‌ها کاشت شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادوات مورد نیاز طرح جهش تولید دیمزار‌ها از ۸۵ دستگاه به ۲۸۵ رسیده است، هدف گذاری ما برای امسال هم ۶۰۰ دستگاه است.

شاهرخی با اشاره به رشد ۳ برابری سطح زیر کشت دانه‌های روغنی استان، گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار هکتار به ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این که راه‌اندازی ۲۳۹ واحد غیر فعال ظرف دو سال گذشته از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است، افزود: این واحد‌ها یا به سرمایه در گردش نیاز داشتند یا اینکه ساختمان آن‌ها نیمه تمام بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده امسال آرام‌ترین شب عید را در تامین کالا‌های اساسی داشتیم، گفت: در حالی که سهمیه گوشت قرمز منجمد استان ۷۷ تن بود، اما ما با همکاری اتحادیه دامداران، بخش خصوصی، تشکل‌ها و تعاون روستایی ۵۰۰ تن گوشت منجمد تنظیم بازاری توزیع کردیم.

شاهرخی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری تاکنون ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته‌ایم، افزود: پیش بینی ما این است که تا پایان ماه به ۳ و نیم تا ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی برسیم.

وی با اشاره به اینکه کل رفع تداخلات اراضی انجام شده قبل از دولت سیزدهم ۸۰ پلاک بوده است، بیان کرد: این در حالی است که ظرف دوسال گذشته ۹۴۰ رفع تداخل انجام شده است یعنی ۴۵ برابر گذشته رفع تداخل ارضی داشته‌ایم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با رفع تداخلات اراضی ظرف دو سال گذشته ۴۰ هزار هکتار به مستثنیات مردم اضافه شده است، افزود: همچنین ۳۷۰ هزار هکتار آماده صدور سند شده که تاکنون ۶۰ درصد سند تک برگ برای کشاورزان صادر شده است.

شاهرخی گفت: در حالی کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی قبل از دولت سیزدهم ۱۰۰۰ هکتار بوده است که ظرف دو سال ۱۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی یکپارچه سازی شده‌است.

وی با بیان اینکه ظرف دو سال ۸۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده است که یک اقدام بی سابقه بوده است، اظهار کرد: ظرف این مدت ۵ هزار و ۵۰۰ تم مرغ در استان منجمد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میزان تخم مرغ تولید قبل از دولت سیزدهم ۷ هزار تن بوده است، گفت: ظرف دو سال گذشته ۷ هزار تن به ظرفیت تامین تخم مرغ در استان اضافه شده است، بنا داریم ظرفیت تولید تخم مرغ را به ۱۸ هزار تن افزایش دهیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار