اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با واگذاری ١٠٠‌دستگاه اتوبوس اسکانیا در ٣‌محور برای بهره‌برداری در خط٣ سامانه اتوبوس‌رانی تندرو«بی‌آر‌تی» موافقت کردند.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 22 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه کمیسیون حمل و نقل شورا بر تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی تاکید کرد.

سید‌جلال فیاضی افزود: یکی از مواردی که باید در بودجه‌٩۵ به آن توجه شود تقویت خطوط اتوبوس‌رانی است که نیاز است به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

حسن قدیری‌طرقی که نماینده کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در کارگروه بررسی قرارداد واگذاری ١٠٠‌دستگا اتوبوس اسکانیا به خط ٣«بی‌آرتی»است در این رابطه اظهار کرد: بر اساس تصمیمی که در کمیسیون گرفته شد کارگروه بررسی این موضوع با برگزاری جلسه‌ای قرارداد واگذاری را بررسی کردند.

وی تصریح کرد: در بررسی این قرارداد برخی موارد با عنایت به نظرات افراد شرکت‌کننده در جلسه اصلاح شده است.

جواد ستاری، نایب‌رئیس کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اتوبوس‌های بخش خصوصی پیشنهاد داد تا خط٣ «بی‌آرتی» را به جای یک شرکت به چند شرکت بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: سازمان اتوبوس‌رانی باید فرصتی را ایجاد کند تا بخش خصوصی با اشتیاق بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل عمومی حضور یابد.

محمود عامری‌فرد، عضو کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز خواستار واگذاری خط٣ «بی آرتی»به چند شرکت خصوصی شد.

وی همچنین تصریح کرد: کشورهای مختلف در رابطه با واگذاری ناوگان حمل و عمومی به بخش خصوصی تجارب بسیار خوبی دارند که باید از این تجارب به صورت بومی شده استفاده کرد.

عامری‌فرد افزود: واگذاری ١٠٠‌دستگاه اتوبوس تنها به یک شرکت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، برهمین اساس باید زمینه حضور شرکت‌های دیگر را در این پروژه فراهم کرد.

وی گفت: در واگذاری قسمتی ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی باید نقاط ضعف گذشته اصلاح و نقوت قوت نیز تقویت و برجسته شود.

محمد‌رضا دیمه‌کار، نیز اظهار کرد: دربحث واگذاری ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی باید به دقت تمامی جوانب کار به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات در واگذاری‌های قبلی سازمان اتوبوس‌رانی، تصریح کرد: متاسفانه واگذاری‌هایی که در گذشته صورت گرفته مشکلات فراوانی را برای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری به وجود آورده است که باید در واگذاری‌های جدید این مشکلات و معضلات مرتفع شود.

دیمه‌کار گفت: یکی از مواردی که در باید به صورت جدی در بحث واگذاری ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی مورد توجه جدی قرار گیرد، محدودیت‌نداشتن برای حضور دیگر شرکت‌های بخش خصوصی است.

حسن قدیری‌نیز افزود: واگذاری خط٣ «بی‌آرتی» به چند شرکت بخش خصوصی می‌تواند مشکلاتی را برای سازمان اتوبوس‌رانی ایجاد کند.

نیشابوری رئیس سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد درباره واگذاری خط٣ «بی‌آرتی» به چند شرکت خصوصی اظهار کرد: به لحاظ کارشناسی واگذاری یک خط «بی‌آرتی» به چند شرکت خصوصی مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار